714 034 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
Känns som sjukt dyrt för leksaker. Nog för att denna är dubbelt så dyr, men känns iaf. mer prisvärdgalento skrev:
https://verktygsboden.se/garage-ver...er/servicelyftar/servicelyft-3-ton-melsparrar
Medlem
· Västra Götaland
· 2 299 inlägg
.... kanske. Men bara det är guld värt när man ska byta hjul för säsongen, eller bromsar.
Byggveteran
· 2 389 inlägg
Angående lyftar så har jag sett saxlyftar som är öppna i mitten, så man får relativt bra åtkomst åt undersidan av bilen:
Går också att klämma in en 4-post i ett trångt garage, detta ser ut att vara lika brett som mitt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Går också att klämma in en 4-post i ett trångt garage, detta ser ut att vara lika brett som mitt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En fråga rörande AC.
Det är ju vanligt att det idag erbjuds AC-service, där man vacuumsuger och fyller på systemet igen med rätt mängd gas och ny olja. Argumentet är att det alltid läcker något och att man samtidigt byter olja, det låter ju rimligt positivt i mina ögon men finns det några anledningar att inte göra detta?
Det är ju vanligt att det idag erbjuds AC-service, där man vacuumsuger och fyller på systemet igen med rätt mängd gas och ny olja. Argumentet är att det alltid läcker något och att man samtidigt byter olja, det låter ju rimligt positivt i mina ögon men finns det några anledningar att inte göra detta?
De kostar pengar...
Ett utanför-lådan alternativ vore ju en tip girl eller autovip
Det som jag undrar med dessa är hur bra är det för bilen att luta sådär, tänker på all olja och kylvätska som nu ligger annorlunda i maskinen. Eller bränsletanken...
Ett utanför-lådan alternativ vore ju en tip girl eller autovip
Det som jag undrar med dessa är hur bra är det för bilen att luta sådär, tänker på all olja och kylvätska som nu ligger annorlunda i maskinen. Eller bränsletanken...