tommib
Pysslat lite....
Metallfäste för nivågivare på en mörk yta, omgiven av solsken och skuggor, med synliga verktygsskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ja, vad fasen är det där då? Jo, fäste för nivågivare. Inte direkt något finlir men de kommer spendera resten av sin existens i ett rör under marken så...
Fäste för nivågivare installerat på träveranda med synliga kablar och nivårör, nära gräset, med första hjälpen-plåster i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passade på att peta ner ett nivårör när jag gjorde den där dräneringen för någon månad sedan och nu satte jag dit nivågivare.
En hand med ett plåster håller kablar i fäste för nivågivare bredvid grus och en betongkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förhoppningsvis ska det aldrig vara något vatten i det röret någonsin men nu kan jag i alla fall mäta utan att ta upp grannens altan. Den uppmärksamme noterar att jag varit tvungen att plåstra om mig själv lite. Metallborr drar förvånansvärt bra i hud (men det är bara hudskador).
 
  • Gilla
4774 och 12 till
  • Laddar…
Fortsatt med Altanen.

Fick göra ett snabbt tillfälligt räcke av spillvirke, för att 11-månaders-sonen inte skall fara rakt över kanten. Inte mitt snyggaste bygge :p

Altan med tillfälligt räcke av spillvirke för barnsäkerhet på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Jocce
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
T
Återvunnet virke och spillbitar blev ett stativ till gammelutombordarn, Nu är den enklare att flytta runt på. Hjulen hittades i lådan för projekt som aldrig blivit av.
Funktion före skönhet som oftast.

Det ska nog dit någon sorts handtag för att få bättre styrsel men annars är det här lilla projektet avslutat nu.
 
  • En äldre utombordsmotor monterad på ett hemmagjort stativ av återvunnet virke med hjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 12 till
  • Laddar…
Isolerat och skivat hönshuset. Otroligt lätt att få perfekt passform på skivorna med sänksågen!

Har även börjat sätta knutbräden, snart bara hönsgården kvar att bygga.
 
  • Isolerat hönshus med väggar och tak täckta av OSB-skivor, skarvarna ser precisa ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upphöjt hönshus under konstruktion med isolerade väggar och påbörjade knutbräder, täckt av en svart presenning på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 11 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Återvunnet virke och spillbitar blev ett stativ till gammelutombordarn, Nu är den enklare att flytta runt på. Hjulen hittades i lådan för projekt som aldrig blivit av.
Funktion före skönhet som oftast.

Det ska nog dit någon sorts handtag för att få bättre styrsel men annars är det här lilla projektet avslutat nu.
När du gör om den sen, kanske fundera på att bara ha ett hjul? Nu känns det som att det inte behöver vara alltför ojämnt för att den ska vilja hoppa åt sidan, särskilt som tyngdpunkten väl ligger ganska högt.
 
En kär vän, Harry III, lämnade in i ett rökmoln efter 11 års trogen tjänst, så i morgon blir det inköp av en ny, Harry IIII 🙂
Harry II var en Hitachi med sladd som gav upp efter 20 år när jag kapade tegel. Harry I en Bosch jag ärvde av farsan.
Använd och dammig Hitachi vinkelslip liggande på en grön verktygsbox.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
4774 och 8 till
  • Laddar…
T
Isakare Isakare skrev:
En kär vän, Harry III, lämnade in i ett rökmoln efter 11 års trogen tjänst, så i morgon blir det inköp av en ny, Harry IIII 🙂
Harry II var en Hitachi med sladd som gav upp efter 20 år när jag kapade tegel. Harry I en Bosch jag ärvde av farsan.
[bild]
Jag ser ett mönster... Kortare och kortare livslängd på Harry...
 
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Jag ser ett mönster... Kortare och kortare livslängd på Harry...
Jo, Harry III är tillverkad i Japan, undra om de idag som är tillverkade i Kina kommer hålla lika länge ??
 
Kan väl nämna oxå att Harry III hade en svår uppväxt.
Maskinen köptes av en anställd som efter ett år slängde in den på golvet på kontoret.
" Det här skiten vill jag inte ha, jag köpte en med sladd ist"
I samma veva började jag på firman och fick syn på maskinen som fortfarande låg på golvet och undrade vad den gjorde där ??
Fick historien berättad för mig och plockade upp den.
Harry III är en 18 voltare, men batteriet som satt i var på 14,4 volt !!!
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
MickeLarsson och 9 till
  • Laddar…
Hoppas du ger Harry III en värdig begravning för han verkar ha haft ett hårt liv med svåra vedermödor! 😂😢
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 2 till
  • Laddar…
Använt gröna faran, "makita" såg, insexnyckel och en 13 ringnyckel.
Makita batteridriven kedjesåg, insexnyckel och 13mm ringnyckel på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Först lite blodvite, sen såga bort rosenbuskar.
Stege lutad mot ett trähus med avtagen skorsten på taket och rosenbuskar i förgrunden, projektarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen lyfta av skorstenen från garaget, den och kaminen ska ner och värma poolen i sommar.
Skorsten lyfts av ett gammalt trähus med hjälp av mobilkran, stege lutad mot husväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kran lyfter en skorsten från ett rött garage omgivet av grönska och nedklippta buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men nu ligger den utanför garaget för att måtta ut och tillverka en fläns och sotlucka.
Grön kranbil lyfter en skorsten, bakom syns ett rött trähus och en parkerad bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Trodde först du lyfte skorstenen med helikopter innan jag såg att det nog var en mygga som kom med i bilden 😄
 
  • Haha
  • Gilla
Harald Blåtumme och 15 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Trodde först du lyfte skorstenen med helikopter innan jag såg att det nog var en mygga som kom med i bilden 😄
Ja, många myggor var det...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Använt gröna faran, "makita" såg, insexnyckel och en 13 ringnyckel.
[bild]
Först lite blodvite, sen såga bort rosenbuskar.
[bild]
Sen lyfta av skorstenen från garaget, den och kaminen ska ner och värma poolen i sommar.
[bild]
[bild]
Men nu ligger den utanför garaget för att måtta ut och tillverka en fläns och sotlucka.
[bild]
Är det ett engångsjobb eller lyfter du upp skorstenen till hösten igen? Vissa plockar med utemöblerna, du flyttar kamin och skorsten?
 
  • Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Är det ett engångsjobb eller lyfter du upp skorstenen till hösten igen? Vissa plockar med utemöblerna, du flyttar kamin och skorsten?
Den åker upp till hösten igen, men bara tills bergvärmen och kulverten är igång, då slipper jag elda hoppas jag.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.