711 598 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 735 inlägg
Så länge det lyser som det ska är det väl inga problem. Känns som en smart lösning med mindre risk för problem med kablar. Dock bör ju enheterna vara CE godkändanino skrev:
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 735 inlägg
Stannade just på den lokala bilprovningen i och frågade om jag kunde komma förbi senare och göra en avgastest.
Det hade tydligen aldrig hänt förut, för den ensamma besiktningsmannen såg ut som ett frågetecken......hööö....det vet jag inte.....kom förbi så ska jag kolla om det går.
Det hade tydligen aldrig hänt förut, för den ensamma besiktningsmannen såg ut som ett frågetecken......hööö....det vet jag inte.....kom förbi så ska jag kolla om det går.
Kan man inte mera lämna släpet och så besiktigar dom det när dom har tid?MathiasS skrev:Det måste fungera med den fordonskombination du kommer dit med. Det måste inte fungera med alla bilar.
Hade ett liknande problem för ett par år sedan. Hade bokat besiktning av släp+´bil1 men insåg att bil1 hade problem med kontakten. Körde då dit släpet bakom bil2 och bil1 kom utan släp.
Det blev ett jädra tjafsande
Det är nog bara en ca 27 år sedan jag gjorde det. 🙃. Men jag kommer ihåg jag såg släpvagnar stå utanför besiktningskontoren ännu flera år efter det. Man behövde inga bra kontakter för att det skulle lyckas. Det fungerade med bilar också.MathiasS skrev:
Många av de där säsongarna använder inte ens momentstav. Det är därför de har så mycket fel =)RoTe skrev:
Brorsonen är med om duktiga klantarslen som kör upp till honom och kräver att han ska byta hjul/däck på deras bilar för att de ska minsann på semester dagen efter, de ställer bilen hos honom trots han inte har tid.
Så förstår inte hur folk tänker egentligen, lite planering kan vara bra.
Jag bor i skåne. De flesta bytte omgående när vinterdäckskravet försvann. Tji fick de idioterna då det var snöfall och halt efter det. Så en del bytte tillbaka.C cpalm skrev:
Här nere räcker den skrivna tiden, i norr inte.
Så visst går det att planera i god tid här nere =)