3 160 läst · 19 svar
3k läst
19 svar
Hur länge måste muren härda innan man fyller bakom?
Bästa svaret
Ett tips är att redan nu då dra in vatten och el om du har minsta tanke på att odla eller bara sitta och mysa där.Pär Sköld skrev:B-bruk, ja, den skall putsas på insidan är tänkt. Skall med tiden funka som mur till:
[länk]
Men växthuset kommer först om något år eller så, jobbar nära nollbudget här. Hittills har mur och trädgårdsjobb ink liten grävare och släp i en vecka kostat just kort om 15´, räknar med 5-10 till innan allt är helt klart. Men då är det bera som görs... tex topdress med några kubik, så det måste till en lastbil.
Och vänta inte förlänge på växthuset.
Men lite otur så är det nya mått på de om några år
Nu är det precis som det skall vara! Muren fick armering och en platonmatta på utsidan. Den är inte sneare än att putsen kommer täcka det. Det blir tegelstenar som regnskydd ovanifrån. Vatten och el finns att dra in från runt hörnet på huset, inifrån om man vill det senare.
Det tog en veckas slit men det var det lätt värt!
Hur har du tänkt här? Betongen drar åt sig fukt och med fasad i norrläge så har du en mögelodling om något år frostsprängning om ytterligare nåt år. Hemmapulare ska hålla sig till tapetsering på sin höjd och överlåta annat åt fackmän.Pär Sköld skrev:Nu är det precis som det skall vara! Muren fick armering och en platonmatta på utsidan. Den är inte sneare än att putsen kommer täcka det. Det blir tegelstenar som regnskydd ovanifrån. Vatten och el finns att dra in från runt hörnet på huset, inifrån om man vill det senare.
Mr Stalker himself dyker upp. Hur mår du egentligen? Ömmar dina tår så att säga?EriksBil skrev:
Här finns ingen norrfasad. Husfasaden har platoniskts sedan länge. Det du kollar på är ett växthus
Som, om du nu är nyfiken, jag sitter i just nu och drar in trädgårdsvatten.
Så, nu när tråden inte längre är helt urspårad kan jag visa hur det blev. Jag väntade inte med växthus, och jag köpte heller inget färdigt, jag bestämde mig helt enkelt för att bygga ett själv.
Lite sockel kvar för att slå in den synliga delen på muren skall till. Plus belysning. Vatten kom in igår så det går framåt
Detta kunde ju vara snyggare men blir bra nog för nu:
Lite sockel kvar för att slå in den synliga delen på muren skall till. Plus belysning. Vatten kom in igår så det går framåt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Detta kunde ju vara snyggare men blir bra nog för nu:
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Hur länge måste järnmönja torka?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måste jag vänta så länge på härdningen av flytspackel?
Grund & Markarbeten -
Hur länge måste det brinna innan man kan hälla ned jord?
Grund & Markarbeten -
Måste jag limma muren?
Trädgård allmänt -
Hur länge måste pustade leca-muren torka innan målning?
Färg, Måla & Tapetsera