Behöver nog köpa en ny kompressor då den gamla inte startar längre...
Har inte felsökt men den har stulat tidigare
Vad ska man satsa på? Blir ytterpanel spikning, kanske 50kvm som ska göras under några dagar, lite renblåsning och däckpumpning.
Gärna billig 🙂 men bra
Lägger hellre till lite för nåt som håller
Vad ska man satsa på? Blir ytterpanel spikning, kanske 50kvm som ska göras under några dagar, lite renblåsning och däckpumpning.
Gärna billig 🙂 men bra
Skulle inte denna kunna vara nåt?nino skrev:Behöver nog köpa en ny kompressor då den gamla inte startar längre...
Gärna billig 🙂 men bra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För knappa 1000:- till får du en oljefri Senco med 4l tank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga egna erfarenheter av någon av dom utan kör på med vår 16år gamla 230V Abac med 25l tank.
Tror inte en batteridriven klarar att driva en spikpistol en halv dag?S Sernando skrev:Du som vet då och inte alls gör dryga irrelevanta inlägg...
Vad är en billig kompressor? Sid den vara bärbar, släpbar, stationär, 1-fas, 3-fas, batteridriven, skruv eller kolv kompressor, vad är en bra, fast bättre om den håller?
Trådis ger typ ingen vettig information, så en 8 liters batteridriven funkar, eller så är en 300 liters 3-fas korrekt. JFC
300l blir väl svår att flytta runt, iaf den 3fas 200l jag har i garaget
Exakt som FredrikR, tips på en billig och en dyrare, förmodligen bättre
Sencon är en trevlig lätt och tyst kompressor lämpad för listning med dyckertpistol. Den är för liten för en spikpistol.nino skrev:
Synd att köpa för klen kompressor, en dag står du där och ska spika i 90mm spik och några alltid inte går ända in just innan kompressorn startar är enerverande.nino skrev:
Min tanke är väl att en 10 barare är inte många kronor dyrare.
Jag har Stanly Fatmax från Jula, som visas tidigare i tråden. Har faktiskt använt den i arbetet som snickare. Köpte den egentligen bara som komplement till den större, till att köra dyckertpistol. Samt en mindre smidig att ta fram när bara däck skulle pumpas. Dock visade det sig att den större inte längre behövdes i arbetet. Den här lilla klarade den stora spikpistolen utan minsta problem. Även att blåsa rent med. Oerhört kvalitativ och prisvärd.
Min biltema kompressor med 25 liters tank driver lätt stomspikaren. Använder den till precis du frågar om. Renblåsning, däckpumpning och ytterpanel. Har till och med i nödfall sprutmålat några möbler, men den ger egentligen för lite luft för det.nino skrev:Behöver nog köpa en ny kompressor då den gamla inte startar längre...
Gärna billig 🙂 men bra
Köp en av denna typ och du kommer aldrig ångra dig sedan.
VEVOR Compressed Air Compressor 25L, 750W Quiet Whisper Compressor with 60dB, Oil-free Air Compressor 165L/Min Exhaust Volume 220V with Built-in Exhaust Fan https://amzn.eu/d/aKfEMn0
VEVOR Compressed Air Compressor 25L, 750W Quiet Whisper Compressor with 60dB, Oil-free Air Compressor 165L/Min Exhaust Volume 220V with Built-in Exhaust Fan https://amzn.eu/d/aKfEMn0