Hej!
Jag flyttade in i ett hus med ett powermaster express från ”säkra alarm” som tidigare ägaren satt in. Eftersom vi skulle måla om plockade jag ner ett antal av prylarna och sen gick tiden…
Är den här centralen något att satsa på?
Har inte varit i kontakt med säkra alarm om att ta över det ännu.
Kan man dra igång centralen utan att blanda in säkra alarm?
Det finns ganska många detektorer i huset som kanske betingar något slags värde.
Kan jag använda detektorerna som redan finns i huset om jag köper en egen central?
Etikett på en PowerMaster-10 G2 säkerhetscentral från Säkra Alarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av ett öppet säkerhetssystem, PowerMaster Express, med synliga etiketter och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en Visonic Powermax Express-centralens kretskort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
J JohanLun skrev:
Jag hittade denne tråden som säger att centralen kan uppdateras (fw) remote...
Men det är kanske att hoppas på för mycket?

[länk]
Typ detta? Ska se om det går.
 
  • Skärmavbild av ett diskussionsinlägg med instruktioner för tekniska inställningar i ett forum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Antar att man behöver ip modulen för att testa uppdatering?
 
F
J J_B skrev:
Antar att man behöver ip modulen för att testa uppdatering?
Tolkade också det så.
 
F Fideliox skrev:
Typ detta? Ska se om det går.
Men detta är väl bara att koppla in appen, inte att uppdatera de i centralen?
 
Om man får tag i en engelsk pm30 central, funkar det med pm10 tillbehör och kan man montera 4g modul i den?
Måste modulen även vara engelsk eller funkar svensk?
 
4g modulen är billigare i England. Är det samma så den funkar i Sverige?
 
J J_B skrev:
4g modulen är billigare i England. Är det samma så den funkar i Sverige?
USA och Europa har ju olika standarder, jag skulle tro även på trådlösa moduler... Tex fjärrkontroller till bilar, garageportar etc är andra frekvenser än Eu, lika med japan osv. Men england må vara skruvat och ha egna standarder men jag TROR de har samma radiofrekvenser som oss?

Däremot finns ju vissa bolag som "låser" saker för att hindra parallellimport och inte pga lagkrav...
 
F
J J_B skrev:
4g modulen är billigare i England. Är det samma så den funkar i Sverige?
Räknar du med import etc också? I somras köpte jag givare till min värmepump på ebay från England då det var mer än halva priset. Men sen åkte jag på tull och moms pga brexit..
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Räknar du med import etc också? I somras köpte jag givare till min värmepump på ebay från England då det var mer än halva priset. Men sen åkte jag på tull och moms pga brexit..
Om det är via Amazon så tror jag de tar alla kostnader...
 
Är en kille på ebay som säljer begagnat i England så ja man lär åka på tull o moms men borde inte bli så saftigt tycker jag.
Jag behöver engelska till mina engelska tillbehör
 
Köpte ett beg larm för 500, så nu har jag ett med rätt version. Frågan är hur lätt eller svårt det är att "flytta över" alla settings till det nya? Om jag kan själv eller om jag ska be snällt till Protexus att hjälpa mig (för en kostnad troligen). Tänker mig ju att köpa 4g enheten av dem.
 
Köpte en beg engelsk panel från ebay.
Kom fram helt trasig tyvärr. Nån som spelat fotboll med paketet. Front o bakstycke hade gått isär med trasiga plastbitar löst och en komponent på kretskortet hade brutits av :(
Fick pengarna tillbaka men står ju fortfarande utan engelsk panel tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.