713 703 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Idiotiska lösningar.
Gufman hade en liten film om en Jeep -15, vet ej modell, som gick dåligt.
Problem var en ring med remsa magnet runt, där magneten spruckit och en bit saknades.
Ringen satt bakom start kransen, det var 14 timmars arbete att byta den.
Gufman hade en liten film om en Jeep -15, vet ej modell, som gick dåligt.
Problem var en ring med remsa magnet runt, där magneten spruckit och en bit saknades.
Ringen satt bakom start kransen, det var 14 timmars arbete att byta den.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 739 inlägg
Vad är konsensus för rostskyddsbehandling när man köper sig en ny bil.
Köpa spray på jula/biltema, lämna in typ ditec?
Prisvärt eller bäst?
Köpa spray på jula/biltema, lämna in typ ditec?
Prisvärt eller bäst?
Kontrollera med tillverkaren vad du får göra utan att påverka rostskyddsgarantin. Volvo har som krav att det är utfört på en firma för att garantin ska gällaJohannes Carlsson skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Köper man en ny bil så rostskyddar man för sin egen skull och ev garantier behöver man då sällan bry sig om ens......De är ju knappt värda nåt även om man inte rostskyddar.
Hade jag råd med en ny bil så skulle jag plocka ren den direkt undertill och köra till en riktig rostskyddsanläggning. Det är då en sån behandling verkligen gör nytta.
Hade jag råd med en ny bil så skulle jag plocka ren den direkt undertill och köra till en riktig rostskyddsanläggning. Det är då en sån behandling verkligen gör nytta.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 613 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 613 inlägg
Det antagandet gäller på chassi och balkar och trösklar. Det är fullständigt meningslöst på lackprogram framtagna av tyska miljöpartister och dåligt skyddad karossplåt.S Stefan1972 skrev:Köper man en ny bil så rostskyddar man för sin egen skull och ev garantier behöver man då sällan bry sig om ens......De är ju knappt värda nåt även om man inte rostskyddar.
Du och @Daniel 109 kan ta ett möte om det och därefter kanske sittstrejka på någon motorväg mot denna styggelse?F fsn skrev:
Jag trycker i till min mätare visar rätt t.ex. 2,6 med en påfyllare som har tolerans +/- 0,1. Viktigare med hyfsad rätt tolerans utifrån vad som visas än exakt benämning. 😎
Har kastat en "billiga" påfyllare då den visade olika mellan några mätningar efter varandra.
Och undviker hårdpumpat och väljer hellre komfort, håller mig oftast till vad tillverkaren rekommenderar.
Har kastat en "billiga" påfyllare då den visade olika mellan några mätningar efter varandra.
Och undviker hårdpumpat och väljer hellre komfort, håller mig oftast till vad tillverkaren rekommenderar.