hsd
Såg att det var lite luft i ett däck...for förbi macken och de hade ställt upp en ny luftmoj , hade lite problem att använda den tills jag upptäckte betalterminalen, 25 spänn för att fylla lite luft GAAAHHHH
sluttankat där.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
GladanS och 15 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Såg att det var lite luft i ett däck...for förbi macken och de hade ställt upp en ny luftmoj , hade lite problem att använda den tills jag upptäckte betalterminalen, 25 spänn för att fylla lite luft GAAAHHHH
sluttankat där.
Vilken kedja/mack?!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Såg att det var lite luft i ett däck...for förbi macken och de hade ställt upp en ny luftmoj , hade lite problem att använda den tills jag upptäckte betalterminalen, 25 spänn för att fylla lite luft GAAAHHHH
sluttankat där.
Var förbi nya cykelfirman för att få mer luft i elcykeldäcken. Fick betala 20 spänn för detta....

Är detta någon ny grej?
 
  • Arg
Workingclasshero
  • Laddar…
hsd
A abbe_ skrev:
Vilken kedja/mack?!
Börjar på p...slutar på m
 
wildeside
Allt som förr kallades kundservice heter snart merförsäljning och kostar en slant.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Är detta någon ny grej?
Ja, det är ett bra sätt att inte skaffa kunder.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det är ett bra sätt att inte skaffa kunder.
Själv så ser jag det som en perfekt ursäkt för att köpa en komressor till garaget 😎
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Som någon som har bil man inte tankar längre känns det rätt tryggt att det kan finnas en marknad för att fylla däcken även efter att mackarna inte har någon efterfrågan på bränsle längre.

Även om jag iofs. oftast kollar däcktrycket med egen kompressor.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
S
Jag brukar använda cykelpumpen.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Som någon som har bil man inte tankar längre känns det rätt tryggt att det kan finnas en marknad för att fylla däcken även efter att mackarna inte har någon efterfrågan på bränsle längre.

Även om jag iofs. oftast kollar däcktrycket med egen kompressor.
Men mackarna kommer väl reinkarneras till laddstationer med tillhörande skräpmatsutbud att intas under tiden laddningen pågår?
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
De lär väl försöka, men jag tror inte de kommer lyckas. El (och luft) kan man ju sälja på vilken parkeringsplats som helst. Mackarna blir av med sin USP (bränsle) och är nog inte bra nog på snabbmat för att konkurrera om de kunderna.
 
Förvisso, men flertalet ligger på strategiska platser och att tillhandahålla tillräcklig effekt i elnätet är långtifrån självklart på alla platser. Men säkerligen kommer det inte se ut som idag.
 
RoTe
G Greger_08 skrev:
Själv så ser jag det som en perfekt ursäkt för att köpa en komressor till garaget 😎
Jag har en 12V kompressor i bilen, mycket smidigt.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Google maps visar aktuell hastighetsgräns (och den har oftare rätt än den kamera+skyltavläsning som min bil har).
Testade i morse i bilens MMI via Android Auto. Ingen info om aktuell hastighet eller hastighetsbegränsning.
 
  • Arg
Workingclasshero
  • Laddar…
hsd
RoTe RoTe skrev:
Jag har en 12V kompressor i bilen, mycket smidigt.
Jag har en liggandes långt i i bagaget, med pluggremsor, men är man i närheten av macken så borde det vara smidigare att svänga in till luftslangen... normalt i alla mina år med bil å buss å släp...
Och jag hoppas att detta med att ta betalt för luft ,och vatten, inte sprider sig
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.