N
kisumisu kisumisu skrev:
Det här blir nu lite utanför ämnet.
Men ni som gillar internetradio, jag har haft en app som heter "Tunein radio" riktigt grym app var den en gång i tiden.

Man kunde lyssna runt hela världen radio, men när jag satt en gång i min bil och fibblade med Android Auto. Tänkte wow det här blir ju kul internetradio i bilen 😎

Då märkte jag att den fungerar nu bara till local stations dvs svenska kanaler och övriga måste man ha abbonemang 😭

Finns det nån liknande app som då inte kräver registrering och är gratis använda?
Jag använder en app som heter Radio Garden. Lite annorlunda upplagd men när man lärt sig den är den mycket bra.
Utöver den använder jag appar som är specifika för ett visst land t.ex. Radio USA, Radio UK.o.s.v.
Finns mängder med varianter i Google Play.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
N Nalleman64 skrev:
Jag använder en app som heter Radio Garden. Lite annorlunda upplagd men när man lärt sig den är den mycket bra.
Utöver den använder jag appar som är specifika för ett visst land t.ex. Radio USA, Radio UK.o.s.v.
Ok, tack ska kolla.

Funkar det utländska utan vpn tjänster i Sverige?

Tyvärr är våra nordiska ofta styrda till samma bolag men gjort tjänsterna att man får upp annat beroende lite på vilket land man är uppkopplad mot. Jag har svensk wifi och mestadels finsk mobildata (då mitt finska mobil abbonemang ger mig fri surf till en spottstyver av priset som svenska operatörer tar för surf överhuvudtaget). Skärmdump av RadioPlay-appen med flera radiokanaler och låtval för streaming.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en radiostreamingtjänst med kanalerna "KISS In The Mix" och "Radio Classic Mindfulness Music" markerade som Premium.
Skapa konto
Skärmavbild från mobil med sökresultat som visar texten "Ei tuloksia haulla 'Bandit'" på en streamingtjänst.
Skapa konto
Skärmdump av Radio City kanal i mobilapp med sökfältet öppet och text "Star fm".
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
kisumisu
N Nalleman64 skrev:
Tack än en gång. Radio Garden verkar vara riktigt bra 👍

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.