F
nino nino skrev:
Ok då är det kanske inget att slänga pengarna på
Skall leta upp Youtube videon så får du göra din egen bedömning så jag inte lurar dig. Videon var inte direkt ett under av ”akademisk analys” om man säger så men resultatet var ändå skapligt tydligt tycker jag.

Som sagt, gör vad du vill med det….

Redigerat:
  • Gilla
Emil.P och 3 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Skall leta upp Youtube videon så får du göra din egen bedömning så jag inte lurar dig. Videon var inte direkt ett under av ”akademisk analys” om man säger så men resultatet var ändå skapligt tydligt tycker jag.

Som sagt, gör vad du vill med det…. [media]
Verkar som han fått ett dåligt ex eller om de ändrat på den, låter trött, har haft en i flera år och det är väldigt sällan den inte orkar hjulbultarna men klart det hänt nån gång att ett par skruvar suttit som fan.

F
M marcus56 skrev:
Verkar som han fått ett dåligt ex eller om de ändrat på den, låter trött, har haft en i flera år och det är väldigt sällan den inte orkar hjulbultarna men klart det hänt nån gång att ett par skruvar suttit som fan.
Dåligt ex 😂

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
C
F fsn skrev:
Dåligt ex 😂
Det jag inte riktigt blir klok på...
Parkside kan lossa mutter dragen med lilla Meck (påstått 250 Nm)
Lilla Meck kan lossa mutter dragen med momentnyckel (110+ Nm)
Parkside kan inte lossa mutter dragen med momentnyckel (110+ Nm)

Dvs. Mecken lossar med > 110 Nm och drar med < 110 Nm?

Redigerat:
Vänta till performance kommer! Helt annan maskin enligt tester på Youtube!

• Gilla
nino
  • Laddar…
C cpalm skrev:

Testet känns sådär...och inga modellnummer redovisade. Tyvärr så byter ju budgettillverkarna ofta leverantörer o fabriker, så det kan skilja mellan olika produktionsbatchar,

• Gilla
Jontha
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Vänta till performance kommer! Helt annan maskin enligt tester på Youtube!
OM den kommer till Sverige...känns lite slumpartat vilka ovh -när olika maskiner kommer till den Svenska marknaden (och om tidigare återvänder).

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
F
C cpalm skrev:

Sluta överanalysera…. Jag sa att det var rätt låg slutsatsnivå i filmen. Faktum kvarstår, Lidl-prylen levererade sämst.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
F
Humulus Humulus skrev:
Testet känns sådär...och inga modellnummer redovisade. Tyvärr så byter ju budgettillverkarna ofta leverantörer o fabriker, så det kan skilja mellan olika produktionsbatchar,
Det skiljer naturligtvis inte tillverkare när set fortfarande är samma modell med exakt samma yttre plast. Modell ummer kan man kanske gissa sig till när man ser när filmen är uppladdad och att det uppenbarligen är en nyinköpt maskin?

Jasså...det tror du inte? Det kan det mycket väl göra, Och Videon är i vilket fall som högst medioker, testar man saker så lägger man in uppgifter om modellnummer om man vill vara seriös.
Huruvida Parksides mutterknack är värd att köpa är fortsatt tveksamt dock.

F fsn skrev:
Det skiljer naturligtvis inte tillverkare när set fortfarande är samma modell med exakt samma yttre plast. Modell ummer kan man kanske gissa sig till när man ser när filmen är uppladdad och att det uppenbarligen är en nyinköpt

F
Humulus Humulus skrev:
Jasså...det tror du inte? Det kan det mycket väl göra, Och Videon är i vilket fall som högst medioker, testar man saker så lägger man in uppgifter om modellnummer om man vill vara seriös.
Huruvida Parksides mutterknack är värd att köpa är fortsatt tveksamt dock.
Ja, som jag skrev från absolut första början när jag länkade videon, den är usel.

Och nej, det tror jag inte. Jag har ganska många års erfarenhet an den typen av brandig i olika nivåer. Visst förekommer det, jag skulle tom kunna ge exempel på produkter men det hör faktiskt till ovanligheteterna på en produkt helt levererad av av annan part.

Vad tror vi om veckans batteridrivna cirkelsåg för 599? Jag har inte ett särskilt avanverat behov. Ska bland annat kapa en bänkskiva, såg lite trall och lite plywood. Kanske finns det en annan ingångsmodell som kan funka. Jula? Behöver inte batteridrift.

Mikael_L
Jag tycker att det är tråkigt att nästan alla handcirkelsågar idag saknar säkerhetsdetaljen klyvkniv.
Så jag skulle inte vilja köpa någon ny, utan håller fast vid min 25 år gamla Hitachi.

• Gilla
Limpdjuret och 2 till
  • Laddar…
D dgh skrev:
Vad tror vi om veckans batteridrivna cirkelsåg för 599? Jag har inte ett särskilt avanverat behov. Ska bland annat kapa en bänkskiva, såg lite trall och lite plywood. Kanske finns det en annan ingångsmodell som kan funka. Jula? Behöver inte batteridrift.
Jag skulle handlat nåt med sladd. Grå Meec på Jula för 399 funkar säkert, annars kolla blocket. Vill du ha nåt nytt är nog de flesta märken bra runt 2000:-.

F
M Mach77777 skrev:
Jag skulle handlat nåt med sladd. Grå Meec på Jula för 399 funkar säkert, annars kolla blocket. Vill du ha nåt nytt är nog de flesta märken bra runt 2000:-.
Hikoki C6BU hittar man för 2000kr, det är ett utmärkt val.

• Gilla
Mach77777 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.