1 794 891 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Skall leta upp Youtube videon så får du göra din egen bedömning så jag inte lurar dig. Videon var inte direkt ett under av ”akademisk analys” om man säger så men resultatet var ändå skapligt tydligt tycker jag.nino skrev:
Som sagt, gör vad du vill med det….
Redigerat:
Verkar som han fått ett dåligt ex eller om de ändrat på den, låter trött, har haft en i flera år och det är väldigt sällan den inte orkar hjulbultarna men klart det hänt nån gång att ett par skruvar suttit som fan.F fsn skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Det jag inte riktigt blir klok på...F fsn skrev:
Parkside kan lossa mutter dragen med lilla Meck (påstått 250 Nm)
Lilla Meck kan lossa mutter dragen med momentnyckel (110+ Nm)
Parkside kan inte lossa mutter dragen med momentnyckel (110+ Nm)
Dvs. Mecken lossar med > 110 Nm och drar med < 110 Nm?
Redigerat:
Testet känns sådär...och inga modellnummer redovisade. Tyvärr så byter ju budgettillverkarna ofta leverantörer o fabriker, så det kan skilja mellan olika produktionsbatchar,C cpalm skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Sluta överanalysera…. Jag sa att det var rätt låg slutsatsnivå i filmen. Faktum kvarstår, Lidl-prylen levererade sämst.C cpalm skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Det skiljer naturligtvis inte tillverkare när set fortfarande är samma modell med exakt samma yttre plast. Modell ummer kan man kanske gissa sig till när man ser när filmen är uppladdad och att det uppenbarligen är en nyinköpt maskin?Humulus skrev:
Jasså...det tror du inte? Det kan det mycket väl göra, Och Videon är i vilket fall som högst medioker, testar man saker så lägger man in uppgifter om modellnummer om man vill vara seriös.
Huruvida Parksides mutterknack är värd att köpa är fortsatt tveksamt dock.
Huruvida Parksides mutterknack är värd att köpa är fortsatt tveksamt dock.
F fsn skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg
Ja, som jag skrev från absolut första början när jag länkade videon, den är usel.Humulus skrev:
Och nej, det tror jag inte. Jag har ganska många års erfarenhet an den typen av brandig i olika nivåer. Visst förekommer det, jag skulle tom kunna ge exempel på produkter men det hör faktiskt till ovanligheteterna på en produkt helt levererad av av annan part.
Vad tror vi om veckans batteridrivna cirkelsåg för 599? Jag har inte ett särskilt avanverat behov. Ska bland annat kapa en bänkskiva, såg lite trall och lite plywood. Kanske finns det en annan ingångsmodell som kan funka. Jula? Behöver inte batteridrift.
Jag skulle handlat nåt med sladd. Grå Meec på Jula för 399 funkar säkert, annars kolla blocket. Vill du ha nåt nytt är nog de flesta märken bra runt 2000:-.D dgh skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 642 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 642 inlägg