Magnus E K
Maria T Maria T skrev:
Nä, jag kan inte zooma in tillräckligt för att se, men den lyser jättefint!
Bikdkvaliteten blev inte den bästa.

En ledtråd är att den är byggd varken av en människa eller maskin.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Ovanligt att det behövs skottas så många gånger de senaste åren här på västkusten.
Gillar inte direkt vintern men vackert är det i alla fall.

Ett blått hus, snötäckt landskap, röd bil, vinterdag, molnigt, kala träd, bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu längtar jag till våren för det är lite extra jobbigt att skotta med en bruten underarm...

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Oj det var länge sedan någon skrev här. Här hemma var det nog första riktiga vårdagen idag. Det firades med att lägga lite gammalt tegel runt den gamla slambrunnen i grönsakslandet så nu ligger inte jorden inpå brunnslocket.

Före:
Grönsaksland med gammal slambrunn innan renovering, omgivet av bar jord och växter.
Skapa konto

Efter:
Återanvänt tegel lagt i en cirkel runt en brunnslock på ett nybearbetat grönsaksland mot en staketbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 12 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Oj det var länge sedan någon skrev här. Här hemma var det nog första riktiga vårdagen idag. Det firades med att lägga lite gammalt tegel runt den gamla slambrunnen i grönsakslandet så nu ligger inte jorden inpå brunnslocket.

Före:
[bild]

Efter:
[bild]
Kul idé, den kanske jag snor 😀

oskar.valta oskar.valta skrev:
Kul idé, den kanske jag snor 😀
Tänk bara på att vanligt murtegel inte är frosthärdigt, mina kommer förintas med tiden.

• Gilla
oskar.valta
  • Laddar…
Inte gjort något praktiskt men börjat planera potatissäsong och frilandsodlingen 2024 och hintat äldste sonen om att han får köra upp åkern med traktorn i år 😀.

• Gilla
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Skottat en jäkla massa snö, samt testat en ny ljuslykta:

[bild]

Kan ni se vad den är tillverkad av (eller snarare består av)?
lite trasigt Getingbo.. på en varningsskylt.. där man inte ska gå ? (Halkrisk) 😊

mexitegel mexitegel skrev:
Inte gjort något praktiskt men börjat planera potatissäsong och frilandsodlingen 2024 och hintat äldste sonen om att han får köra upp åkern med traktorn i år 😀.
Hur mycket blir det i år..? 😊

• Haha
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
4774
Måttat upp för det kommande växthuset som gubben och jag ska börja bygga. Lapat sol och plockat en sjuhel... massa grenar till majbrasan

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Lagt grus i en lerpöl……
Blött och kletigt överallt nu innan det kommer lite sol och värme

Snigla Snigla skrev:
Hur mycket blir det i år..? 😊
Ja, förra säsongen gav ju inte riktigt lika mycket avkastning som tidigare år så nu är det på håret att de räcker så det får nog bli runt 60kg sättpotatis i år med. Satte ju mandelpotatis förra året men tyckte inte den var så god som jag mindes den så får se vad det blir för sorter istället.

(Nu skulle vi i och för sig kunna äta palsternacka tills vi kräks istället för jag hade visst missat att vi hade en pall med sand fullt med nedgrävda palsternackor... 😂)

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:

Före:
[bild]

Efter:
[bild]
Bittert ni har vår i Jönk-öping. Men snyggt med stenarna!

Appendix Appendix skrev:
Bittert ni har vår i Jönk-öping. Men snyggt med stenarna!
Det kommer snart ett bakslag och sedan får vi ju räkna med frost in i Juni här på Småländska höglandet.

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Det kommer snart ett bakslag och sedan får vi ju räkna med frost in i Juni här på Småländska höglandet.
Ja vem får inte det? 🙂
Jag har lärt mig den hårda vägen att aldrig plantera ut gurkväxter före 10 juni.

• Ledsen
Appendix
  • Laddar…
Idag blev det bortrensning av vinterståndare och upptag av morötter som aldrig hann tas upp före vinterns ankomst i fjol. Nyupptagna morötter i en blå hink på ett trägolv i solljus.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.