Kanske en sån här https://www.kjell.com/se/produkter/...ygrometrar/rubicson-digital-hygrometer-p48829F fcbarca skrev:
Själv har jag som jag kan läsa av via min lur (temp och RH)
Vad som driver självdrag är skillnaden mellan inne / ute temp .
Luftavfuktaren fungerar annars som en fuktighetsmätare. Går den är det fuktigare än inställd nivå. Har du en avfuktare med tank och slangkoppling så kör tanken i början så kan du mäta mängden fukt som tas bort
Eftersom du redan har mögel så gissar jag att det kan ta ett tag att torka upp även med öppnade ventilation och du får rejält med vatten. Det är inte normalnivån (med öppen ventilation) och avfuktaren kommer antagligen inte alls gå lika mycket nästa år vid den här tiden.
Vill man ha koll med en påhoppad slang kan man köra en elmätare på sladden eller köra tanken då och då.
Eftersom du redan har mögel så gissar jag att det kan ta ett tag att torka upp även med öppnade ventilation och du får rejält med vatten. Det är inte normalnivån (med öppen ventilation) och avfuktaren kommer antagligen inte alls gå lika mycket nästa år vid den här tiden.
Vill man ha koll med en påhoppad slang kan man köra en elmätare på sladden eller köra tanken då och då.
Produkter som diskuteras i tråden