pacman42 pacman42 skrev:
Man måste ha lite värme om man inte vill att fukten från bilarna skall sätta sig i garaget. Min värme kommer från luftavfuktaren.
Ok räcker det då med en SW38FW?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
F fcbarca skrev:
Ok räcker det då med en SW38FW?
Svårt att säga, men jag skulle tro det. Jag har en ytterst liten avfuktare och jag har till och med lite vatteninträngning då jag har asfalt och golvet under markytan (suterränggarage). Men det räcker för mig.
 
  • Gilla
fcbarca
  • Laddar…
Tomture61
F fcbarca skrev:
Hej, två gilar står parkerade in i garaget varje dag på nätterna.
Tips på nån bra luftfuktighetsmätare?

Jag köpte en luftavfuktare men funderar och lämna tillbaks och prova med ventilationen först.
Kanske en sån här https://www.kjell.com/se/produkter/...ygrometrar/rubicson-digital-hygrometer-p48829

Själv har jag som jag kan läsa av via min lur (temp och RH)

Vad som driver självdrag är skillnaden mellan inne / ute temp .
 
Luftavfuktaren fungerar annars som en fuktighetsmätare. Går den är det fuktigare än inställd nivå. Har du en avfuktare med tank och slangkoppling så kör tanken i början så kan du mäta mängden fukt som tas bort
Eftersom du redan har mögel så gissar jag att det kan ta ett tag att torka upp även med öppnade ventilation och du får rejält med vatten. Det är inte normalnivån (med öppen ventilation) och avfuktaren kommer antagligen inte alls gå lika mycket nästa år vid den här tiden.
Vill man ha koll med en påhoppad slang kan man köra en elmätare på sladden eller köra tanken då och då.
 
  • Gilla
fcbarca
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.