711 472 läst · 11 004 svar
711k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Hade ett svagt tillfälle i livet (bytte in den mot en stereo) en 145a auto med dubbla förgasare, kanske var det en DeLuxe ??P Pin skrev:
Trött, törstig o vinglig, men grymt bra värme.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Jag hade en "drös" Ford Taunus. Den första innan körkortet att övningsköra själv i skogen med var en röd 66a 20M med V6 (såklart). Eftersom delarna var i stort sett samma i alla 17M och 20M från 65 till 71 blev det många fler. 17M -65, 20M -67, 20MXL -70, 17M -70, en 15M, En 17M -62 och -63 och en 17MRS Coupe som blev den sista jag hade tills studierna kom i vägen. Eller var det bilarna som kom i vägen? Gemensamt för dessa Fordar var att de var väldigt lättskruvade och delar fanns hur mycket som helst på bilskrotarna som alla hade självplock på den tiden. Det enda som köptes nytt var bensin, olja och tändstift (ungefär).
Några andra bilmärken fanns det också på tomten.
Några andra bilmärken fanns det också på tomten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lexusens ena bakbroms ligger på. Fick med kvitto från verkstad "Uppsörjning av bakbromsar"
Klossarna gick fint att få ut och var smorda, men glidoket sitter tvärfast.
Klossarna gick fint att få ut och var smorda, men glidoket sitter tvärfast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smörjde dom upp glidstiften med olja? Jag trodde i min enfald att Lexus inte tog i skit som glidokIsakare skrev:
kollade hur det gick för dom att köra 100mil med elbil, inte för att jag skulle göra det ofta eller aldrig men släng på släp på några ton så är det väl likvärt. Ser inte kul ut alls
Och för er som inte vill kika har vi här resultatet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är sista bilen du skruvar på fram till du får veta att det kostar 10-15 tusen för att byta den där ballasten på märkesverkstan för att de har byggt bilen för att du ska sura för att den är så jobbig att skruva med och betala 15 tusen för att byta en ballast eller en xenon lampa.fgo skrev:Bytte ballast på bilen idag.
Man blir bra snopen när strålkastaren måste lös och för att få lös strålkastaren ska fronten bort.
När väl strålkastaren är lös sitter ballasten med två torx15 och hur enkelt som helst att byta.
Sen ska skiten tillbaka.
Har suttit o surat över det där nu och kände att jag ville skriva av mig lite...
Det här är sista bilen jag skruvar på.😤😤
Mazda är lika efterblivna. 2010 års modell så kan du inte byta ballasten, då kostar det 15-20 tusen för att få en fungerande lampa igen.
Om du inte hittar en löddnörd som löddar och har sig
Du har helt rätt...R Rkarlsson skrev:Det är sista bilen du skruvar på fram till du får veta att det kostar 10-15 tusen för att byta den där ballasten på märkesverkstan för att de har byggt bilen för att du ska sura för att den är så jobbig att skruva med och betala 15 tusen för att byta en ballast eller en xenon lampa.
Mazda är lika efterblivna. 2010 års modell så kan du inte byta ballasten, då kostar det 15-20 tusen för att få en fungerande lampa igen.
Om du inte hittar en löddnörd som löddar och har sig
Står nog o skruvar på nästa bil också.
Nu har jag släppt eftermiddagens pina. Så nu ska jag gå igenom vad som behövs åtgärdas inför försäljning.
Sen är det bara att börja beta av allt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 733 inlägg
Den har kärvat för mig också, men lite fett för några år sedan så.. jag försökte byta hjullager på min igår men lyckades ha sönder en bromsback till handbromsenIsakare skrev:
Riktigt bra och stadig konstruktion för att vara ett glidok, att det kärvade beror bara på verkstadsfusk, fanns inte spår av fett eller olja, och man har inte tryckt på oket ordentligt så gummitätningen hoppat i spåret och tätar.Tokslut skrev: