2 937 läst · 99 svar
3k läst
99 svar
Elbilar för ungdomar
Det går väl precis lika bra som för andra bilar, så länge det finns en elektronikbox som spärrar hastigheten ?pacman42 skrev:
En gammal Zoe eller Leaf skulle troligen gå utmärkt tex så länge konverteringskit finns till dom, vilket väl handlar om intresset mest för firomrna som konverterar att ta fram det?
Lite dyr lösning kanske, men Tesla Y kan man ju få som EPA.-traktor numer: Kostar 19900 kr i konvertering (plus priset för bilen då)
https://teslaclubsweden.se/tesla-model-y-som-a-traktor/#:~:text=Tack vare en ny mjukvaruuppdatering,innan leverans på företagets designsida.
Redigerat:
Om du vill diskutera gräsklippare och dess motorer har du valt en sällsynt dålig rubrik.F Frågan skrev:
Tyvärr har ungdomar normalt sett varken råd med eldrivna moppar eller elbilar.
Har du hjälpt dina ungdommar ekonomiskt med eldrivna fordon eller har de egna inkomster nog?
Det var en beskrivning av mopedbilars drivkälla som jag syftade på. Inte meningen att vara otydlig. Jag har inte köpt någon mopedbil nej. Om det var relevant i ämnet. Men 17.000 andra har gjort det.F fribygg skrev:
Jag har kört gräsklippare på el i knappt 10år, eftersom jag har valt kärnkrafts el tycker jag att jag har gjort vad jag kan på det området.F Frågan skrev:
Undrar om alla postens mopedbilar är eldrivna, och hur det har påverkat miljön och priset på elmoppar för oss vanliga konsumenter?
Eldrivna mopeder verkar de flesta ungdomar som kör moped ha råd med, de enda som kört bensindrivna där jag bor är de som har ett genuint motorintresse. Alla flickorna i grannskapet som kört moped de senaste åren (utom en som utbildar sig till motor-mekaniker) har kört elektriskt.F fribygg skrev:
Hur många har råd med elektriska mopedbilar tror du?pacman42 skrev:
Liknande trådar
-
Försäkringsproblem med elbilars batterier?
Laddboxar & Elbilar -
Hur farlig är Easee laddstation för elbilar?
Laddboxar & Elbilar -
Alla: Statligt stöd för leasing och elbilar, bra idé?
Bostadspolitik -
Nytt delforum Laddboxar & Elbilar
Bloggkommentarer -
Installation laddstation för elbilar i BRF - Vad tänka på?
Bostadsrätt