pacman42 pacman42 skrev:
Med 45km i timmen så kommer A-traktorerna att bli väldigt vanliga. Men det går inte idag att bygga om elbilar till A-traktorer...
Det går väl precis lika bra som för andra bilar, så länge det finns en elektronikbox som spärrar hastigheten ?
En gammal Zoe eller Leaf skulle troligen gå utmärkt tex så länge konverteringskit finns till dom, vilket väl handlar om intresset mest för firomrna som konverterar att ta fram det?

Lite dyr lösning kanske, men Tesla Y kan man ju få som EPA.-traktor numer: Kostar 19900 kr i konvertering (plus priset för bilen då) ;)

https://teslaclubsweden.se/tesla-model-y-som-a-traktor/#:~:text=Tack vare en ny mjukvaruuppdatering,innan leverans på företagets designsida.
 
Redigerat:
F Frågan skrev:
. Jag tar dock hellre el producerat i ett kraftverk med bra rening än 17.000 gräsklipparmotorer knattrande runt i närmiljön utan rening.
Om du vill diskutera gräsklippare och dess motorer har du valt en sällsynt dålig rubrik.

Tyvärr har ungdomar normalt sett varken råd med eldrivna moppar eller elbilar.
Har du hjälpt dina ungdommar ekonomiskt med eldrivna fordon eller har de egna inkomster nog?
 
F
F fribygg skrev:
Om du vill diskutera gräsklippare och dess motorer har du valt en sällsynt dålig rubrik.

Tyvärr har ungdomar normalt sett varken råd med eldrivna moppar eller elbilar.
Har du hjälpt dina ungdommar ekonomiskt med eldrivna fordon eller har de egna inkomster nog?
Det var en beskrivning av mopedbilars drivkälla som jag syftade på. Inte meningen att vara otydlig. Jag har inte köpt någon mopedbil nej. Om det var relevant i ämnet. Men 17.000 andra har gjort det.
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Lite dyr lösning kanske, men Tesla Y kan man ju få som EPA.-traktor numer: Kostar 19900 kr i konvertering (plus priset för bilen då) :)
Fast den går bara att beställa den 1 april.
 
  • Haha
Frågan och 1 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Fast den går bara att beställa den 1 april.
Ja att det skulel gå att beställa direkt från fabirk var väl rätt osannolikt :)
Men jag har hört talas om en model-3 ngn stans i sverige som är konverterad- hittar bara en toktok-länk om det dock
 
F Frågan skrev:
Det var en beskrivning av mopedbilars drivkälla som jag syftade på. Inte meningen att vara otydlig. Jag har inte köpt någon mopedbil nej. Om det var relevant i ämnet. Men 17.000 andra har gjort det.
Jag har kört gräsklippare på el i knappt 10år, eftersom jag har valt kärnkrafts el tycker jag att jag har gjort vad jag kan på det området.

Undrar om alla postens mopedbilar är eldrivna, och hur det har påverkat miljön och priset på elmoppar för oss vanliga konsumenter?
 
  • Gilla
Frågan
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om du vill diskutera gräsklippare och dess motorer har du valt en sällsynt dålig rubrik.

Tyvärr har ungdomar normalt sett varken råd med eldrivna moppar eller elbilar.
Har du hjälpt dina ungdommar ekonomiskt med eldrivna fordon eller har de egna inkomster nog?
Eldrivna mopeder verkar de flesta ungdomar som kör moped ha råd med, de enda som kört bensindrivna där jag bor är de som har ett genuint motorintresse. Alla flickorna i grannskapet som kört moped de senaste åren (utom en som utbildar sig till motor-mekaniker) har kört elektriskt.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Eldrivna mopeder verkar de flesta ungdomar som kör moped ha råd med, de enda som kört bensindrivna där jag bor är de som har ett genuint motorintresse. Alla flickorna i grannskapet som kört moped de senaste åren (utom en som utbildar sig till motor-mekaniker) har kört elektriskt.
Hur många har råd med elektriska mopedbilar tror du?
 
F fribygg skrev:
Hur många har råd med elektriska mopedbilar tror du?
Lika många som har råd med bensindrivna
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Lika många som har råd med bensindrivna
Min bild också, gungorna och karusellen. Eldrivna är lite dyrare att köpa fortfarande, men de är billigare att köra.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.