713 454 läst · 11 034 svar
713k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Har du kollat så den registrerar att alla dörrar stängs? Att det inte blir någon belysning på inne i bilen.nino skrev:Passaten drar ut batteriet...
Ställer jag bilen fredag 15 så är den stendöd på måndag 13, åker jag en sväng på lördag så funkar det utan problem.
Spelar ingen roll om det är -15 eller plusgrader
Är lika med 2 olika batterier
Vad ska jag kolla med, tångampermeter funkar det?
Någon som har tips på mätare?
Läst att man ska mäta och sen rycka säkring för säkring och ha koll på mätaren
Jodå har kollat och dubbelkollat 🙂N Niq skrev:
Ska prova mäta över säkringarna med min multimeter, har tyvärr bara en så kan inte både kolla strömmen och över säkringar.
Ska se om jag kan låna en
Har en gång hört om en bil av något märke jag inte kommer ihåg som fick fel på tempgivaren till kylfläkten så den gick igång lite när som helst vilket ju förstås gjorde att den blev strömlös. Men det verkar vara ganska ovanligt.nino skrev:
Kallt om fingrarna ?? De sa på radio att snön smälte i Dalarna med plusgrader dygnet runt (Wasaloppet)nino skrev:
Bilar som man inte relativt lätt kan byta halvljus på efter vägen borde inte få ha blivit typgodkända. Om ett halvljus slocknar t.ex. under mörker och dåligt väder kan det bli ett mycket farligt läge om det andra, som ofta är lika gammalt också slocknar.DennisCA skrev:
Detta låter ju rätt rimligt vid en första tanke, men vidgar man vyerna bara en aning så håller det inte.F frasen_36 skrev:
Oavsett hur svårt eller lätt det är att byta en lampa så är det ingen som åker runt med en dyr xenon-lampa i handskfacket och verkligen ingen som har en helt ny LED-strålkastare (ja eller två behövs ju förstås) i bakluckan för att kunna göra ett byte vid vägkanten.
Dvs det spelar ingen roll hur lätt eller svårt bytet är, ingen har ändå reservdelen. Och även om det för dig och mig är enkelt att byta så kommer 90% av alla förare ändå inte byta vid vägkanten, helt enkelt för att de är osäkra på hur.
Ett skäl till att bilar har två lampor är att ha redundans. Finns ingen rimlig anledning till att byta under färd och det skulle också, i praktiken, begränsa oss till bilar som är 25-30år gamla och som är osäkra att köra av andra skäl.