B Bonzo2000 skrev:
Är skillnaden mot den här varianten bara att den dyrare är av bättre kvalitet? Och att den finns i lager, vilket är bra.

[länk]

Edit:
Är det någon som kan bekräfta om den där slangen passar på en Nilfisk Multi II? Kan såklart mäta anslutningen när jag kommer hem, men då riskerar jag att inse att jag egentligen inte "behöver" en ny slang och så kan vi inte ha det.
Eftersom de lider av kroniskt dålig internlogistik, kan lagersaldot ha ändrats sedan jag beställde. Men jag vill minnas att det var en kombo av vad som fanns i lager och hur bra reklamtexten kändes, som avgjorde valet.

Hur som helst väldigt smidiga kopplingar, följsam slang och hanterbart pris, så jag är nöjd. Fast jag får nog hitta något annat ställe om jag behöver någon extra adapter, då frakten blir orimligt dyr annars.
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Sola som tillverkar dem har samma tolerans.
[länk]
men en annan radie på libellerna tror jag, hittar inte uppgiften via din länk. Har för mig jag kollade det tidigare när Hornbach sålde dessa, men jag kan ha fel.

Ändskydden Sola har passar antagligen på ett MST om man tröttnat på de vassa kanterna.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Efter gårdagen meckande vart det en bättre lampa till nästa gång

[länk] SLIM 500-LED-inspektionslampor-Fordon/se/sv/GPS01_3537488/ZMP_4062434/

[bild][bild]
Köp en bättre, denna har lite klen magnet eller för hal magnet så är lampan vikt 90° mot batteriet och sätts fast så lampan (LEDarmen) är i våg vrider sig lampan av tyngden av LEDarmen + lossnar bara man stöter till den lite lätt = kollat IK08 klassningen 2ggr... Den klarar 2meters dropp iaf. 😚
 
richardtenggren
Fanns ett på Jem & Fix i Sandviken enligt hemsidan, men jag får nöja mig med mitt Libella sa frun! 🤓
 
boschkenta
Fanns 1 MST och 4 rätskivor kvar på Jem & Fix i Gislaved när jag lämnade butiken i eftermiddags.
En Hultafors MST 180 vattenpass förpackning monterad på en ljus vägg. Precision, design, längd och funktion framhävs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satan vad snett mitt hus är
 
  • Gilla
  • Haha
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Fanns 1 MST och 4 rätskivor kvar på Jem & Fix i Gislaved när jag lämnade butiken i eftermiddags.
[bild]

Satan vad snett mitt hus är
Det lär du få rätsida på nu! 👍
 
  • Haha
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Köp en bättre, denna har lite klen magnet eller för hal magnet så är lampan vikt 90° mot batteriet och sätts fast så lampan (LEDarmen) är i våg vrider sig lampan av tyngden av LEDarmen + lossnar bara man stöter till den lite lätt = kollat IK08 klassningen 2ggr... Den klarar 2meters dropp iaf. 😚
Annars tycker jag att den här pannlampan är riktigt bra som pannlampa eller som hjälplampa. Magneten är rätt stark. Funkar i vatten också. Visst har du en sån eller kommer jag ihåg fel?
Svart pannlampa med LED, justerbart band och "LUMONITE" text, isolerad mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.valostore.se/sv/produkt/lumonite_compass_r
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Alltså det är väl du själv som sätter gränsen, bubblan behöver ju inte vara exakt i mitten 🙂
Jo det behöver den 😆 Riktade upp reglarna på mitt badrumsgolv som förövrigt skulle få spånskiva och sedan spacklas av plattsättaren. Låg med mitt gamla MST 180 och vägde in. På något ställe så fick jag inte till det och störde mig otroligt tills jag kollade noga och konstaterade att regeln låg mindre än en millimeter över de andra. 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Jag beställde ett MST 180 från Bauhaus med upphämtning i butik några dagar framåt och faktura som betalmetod. I väntan på leverans till butiken så kontaktade jag deras kundtjänst på mail och bad dem prismatcha mot jem & fix, vilket inte var några problem. Fakturan korrigerades till 880 kr och jag hämtade ut vattenpasset 😀

Om kundtjänst hade krånglat så hade jag avbrutit ordern och fått fakturan makulerad. Jag tycker det är ett bra sätt att testa prisgarantin utan att behöva åka till butik eller ligga ute med pengar.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Annars tycker jag att den här pannlampan är riktigt bra som pannlampa eller som hjälplampa. Magneten är rätt stark. Funkar i vatten också. Visst har du en sån eller kommer jag ihåg fel?
[bild]
[länk]
Jodå, har en sån, trevlig rackare och en Olight variant + ett par raka Olight som alltid följer med i byxan och är fantastisk. Problemet är att den behöver flyttas så ofta då spridning av ljuset är begränsat. Som det känns nu så återgår jag till dom då Osram var en flopp

Pannlampan utöver Compassen
https://www.valostore.se/sv/produkt/multilampa_olight_perun_2

Arbetslampan som alltid är med
https://www.valostore.se/sv/produkt/olight_s2r_ii

Reservarbetslampan
https://www.valostore.se/sv/produkt/ficklampa_olight_baton_3

Jag gillar ljus 😚

Edit: har tillräckligt stort huvud så har aldrig pannlampa när jag meckar
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jodå, har en sån, trevlig rackare och en Olight variant + ett par raka Olight som alltid följer med i byxan och är fantastisk. Problemet är att den behöver flyttas så ofta då spridning av ljuset är begränsat. Som det känns nu så återgår jag till dom då Osram var en flopp

Pannlampan utöver Compassen
[länk]

Arbetslampan som alltid är med
[länk]

Reservarbetslampan
[länk]

Jag gillar ljus 😚

Edit: har tillräckligt stort huvud så har aldrig pannlampa när jag meckar
Ok, då har du ju grejor. Jag håller med om problemet med bristande spridning just på korta avstånd. Min lampa köpte jag 2017 och använder den dagligen ca 6 mån per år när jag är ute med hunden. Mkt bra kvalitet, inget glapp och skit. Kör även med laddstation. Frun har en lampa också.

Jag har tyvärr inget bra tips på alternativ lampa. Kanske kolla på ngt med samma batterisystem som din skruvdragare etc?
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Har en Libella 2000 med skensats då har man pass från 310 till 3100mm.
 
A
Skruvmejslar kan man aldrig ha för många så två torxssatser följde med hem -pH och spårmejselsatserna var sopslut vilket inte är konstigt
Komplement till sänksågen så nu är den komplett med allt jag vill ha 😃 Två Bosch verktygslådor, den ena med nivåinstrument, den andra med avståndsmätare, på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Fyndade lite kvällslektyr Samling snickeri- och träbearbetningstidningar på ett bord, vissa slitna med skador på omslagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.