Synd att Dana International inte Ă€r med 😂
 
Maria T Maria T skrev:
gaaaahhhhhh (ett litet sÄdant dÄ det Àr ett litet problem, som ett myggbett jÀmfört med en jordbÀvning).

Eurovision Song Contest 2024, i Malmö = kul!

Petra Mede = inte kul nu heller.
TÀnk pÄ vad arrangemanget kostar sÄ kan du nog anvÀnda versaler till ditt GAAAAHHHH
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Storsockret Storsockret skrev:
Ja alltsĂ„ det kommer ju vara ett projekt i sig att lösa en sĂ„dan tripp ocksĂ„ om det nu blir sĂ„, men vi har Inackordering i vĂ„r hundförsĂ€kring ocksĂ„ sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l ta in dom pĂ„ hotell ocksĂ„ 😅
Jag lÀste bara mellan raderna, men vÄr region har VÄrdvÀgvisare som jobbar för att hjÀlpa mÀnniskor i din sambos sits som jag förstÄtt.
Enligt frun sÄ kan benÀmningen variera men typen av tjÀnst Àr ett krav frÄn SKR pÄ alla regioner.
Men verkar som du fĂ„tt bra hjĂ€lp av @pacman42 👌
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag lÀste bara mellan raderna, men vÄr region har VÄrdvÀgvisare som jobbar för att hjÀlpa mÀnniskor i din sambos sits som jag förstÄtt.
Enligt frun sÄ kan benÀmningen variera men typen av tjÀnst Àr ett krav frÄn SKR pÄ alla regioner.
Men verkar som du fĂ„tt bra hjĂ€lp av @pacman42 👌
Regionerna Àr dock olika bra pÄ att synliggöra dem....
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
https://www.1177.se/vasterbotten/sa-fungerar-varden/lagar-och-bestammelser/vardgaranti/

I VĂ€sterbotten verkar man hĂ€nvisas till respektive mottagning, finns ocksĂ„ ”handlĂ€ggare för vĂ„rdgarantiĂ€renden”, men den tycker de man ska vĂ€nda sig till för allmĂ€nna frĂ„gor. Men dĂ€r kanske man kan fĂ„ slussas vidare till nĂ„gon som kan hjĂ€lpa till i det specifika fallet ocksĂ„..
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
UtmÀrkta att Àga, betydligt sÀmre att vara kund i eller rent av beroende av för att finansiera sitt boende.
KÀnns knepigt att aktiens direktavkastning Àr högre Àn rÀntan pÄ lÄnet man tagit för att köpa aktien. Jag Àr inte ekonom, men kan det verkligen fungera i lÀngden?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
hsd
Yepp , dessutom Àr det nÀstan ingen skatt pÄ aktieutdelning
 
hsd hsd skrev:
Yepp , dessutom Àr det nÀstan ingen skatt pÄ aktieutdelning
... och avdrag pÄ rÀntan...
 
N Niq skrev:
FĂ„r man frĂ„ga vilken bank❓
Det fÄr man, men dÀremot fÄr man inget svar, för Àven de övriga stora bankerna Àr förmodligen lika goda kÄlsupare, och vad som verkligen skulle behövas i Sverige vore att man bröt upp oligopolet inom bank- och dagligvarubranschen. (Att bÄda de branscherna tillÄtits hamna i hÀnderna pÄ sÄ fÄ företag Àr tragiska resultat av att Sverige inte fick nÄgon vettig konkurrenslag förrÀn i början av 90-talet, men det Àr en annan historia.)

De stora bankerna har just redovisat mÄngmiljardvinster för förra Äret, som frÀmst kommit frÄn deras ockerrÀntepolicies dvs frÄn oss.

”Det Ă€r viktigt att vi tjĂ€nar pengar för att bankerna ska vara stabila”, svarade bankdirektörerna pĂ„ frĂ„gor om detta — samtidigt som de berĂ€ttade att samma pengar skulle delas ut till aktieĂ€garna och inte alls anvĂ€ndas som stabilitetsreserv.

Det mÀrkliga Àr att ingen kastar Àgg eller ruttna tomater pÄ dem.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Skaffa ett bra kortföretag med kickback istÀllet. De brÄkar inte, de vill behÄlla dig som kund.
Tips?
 
RoTe
ricebridge ricebridge skrev:
Tips?
Morrow Bank Àr gratis, ger poÀng som du sedan drar av pÄ fakturan. https://morrowbank.se/

BonusintjÀning
  • 4 % bonus pĂ„ alla köp hos Komplett.se
  • 1 % bonus pĂ„ enskilda köp över 20 000 kronor
  • 0,5 % bonus pĂ„ övriga köp
1 bonuspoÀng = 1 krona.
 
Redigerat:
  • Gilla
RejÀl
  • Laddar…
OKs visakort Àr gratis, men om kickbacken Àr bra vet jag inte.
 
RoTe
F fribygg skrev:
OKs visakort Àr gratis, men om kickbacken Àr bra vet jag inte.
Nja du mÄste erlÀgga medlemsavgift som du sedan fÄr tillbaka nÀr du sÀger upp det och Ätminstone förr var man alltid tvungen att gÄ in pÄ macken för att fÄ ut bonusen.
 
RoTe RoTe skrev:
Nja du mÄste erlÀgga medlemsavgift som du sedan fÄr tillbaka nÀr du sÀger upp det.
Skoda kortet Visa Àr gratis och ger viss kickback
 
RoTe RoTe skrev:
Morrow Bank Àr gratis, ger poÀng som du sedan drar av pÄ fakturan. [lÀnk]

BonusintjÀning
  • 4 % bonus pĂ„ alla köp hos Komplett.se
  • 1 % bonus pĂ„ enskilda köp över 20 000 kronor
  • 0,5 % bonus pĂ„ övriga köp
1 bonuspoÀng = 1 krona.
Banken Àr inte ansluten till den statliga insÀttargarantin. DÀrmed riskerar man att förlora alla sina pengar om banken gÄr omkull.

EDIT: Banken uppger sjÀlv att sparkontot omfattas av insÀttargarantin. PÄ RiksgÀldens lista över anslutna banker verkar den dÀremot inte finnas med.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.