R ronba610 skrev:
Stämmer.
Tack
Den grå som är inringad i gult på bilden säger 6800pf var det den du bytte med kodning från rs?
 
N nixta skrev:
Tack
Den grå som är inringad i gult på bilden säger 6800pf var det den du bytte med kodning från rs?
Ja, men jag har annat värde på min. Du ska ha 6800pF, kolla om rs har det du behöver i samma serie som den jag länkade.
 
kisumisu
Bumpar upp tråden

Är det sånt här fel ni fått


Tror jag har dock en annan modell?

Användarmanual för Miele NoFrost frysskåp, produktmodeller FN 11827 S och FN 12827 S, varningsinstruktioner, trägolv i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eventuellt, svårt att avgöra utifrån filmen. Går kompressorn runt? Kommer ljudet från frysen?
 
kisumisu
R ronba610 skrev:
Eventuellt, svårt att avgöra utifrån filmen. Går kompressorn runt? Kommer ljudet från frysen?
Jag tycker kompressorn går och var inte speciellt varmt inne i frysen heller.
Har nu dock stängt av och ska testa imorrn om den fryser.

Ja sorry ljudet är inte från frysen.
 
Om kompressorn startar men stänger av efter någon minut samtidigt som det kommer ett tydligt klickljud från överhettningsskyddet på kompressorn då har du samma fel som jag hade.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
A
kisumisu kisumisu skrev:
Bumpar upp tråden

Är det sånt här fel ni fått
[video]

Tror jag har dock en annan modell?

[bild]
Byt eller reparera kretskortet
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Jag felsökte och kom fram till att det var kompressorn. Kallade in miele som konfirmerade att kompressorn var kass.
15000 skulle en lagning kosta.

Tackade vänligt nej.
 
A
N nixta skrev:
Jag felsökte och kom fram till att det var kompressorn. Kallade in miele som konfirmerade att kompressorn var kass.
15000 skulle en lagning kosta.

Tackade vänligt nej.
Jag skulle vilja mäta kompressorn innan jag dömde ut den....
tveksamt till att mieles callcenter gjorde det.
miele har dyra grejer och tekniker
men med samma kompressor utan mielemärkningen ligger kostnaden på 5-6000.-
 
electroluxaren skrev:
Jag skulle vilja mäta kompressorn innan jag dömde ut den....
tveksamt till att mieles callcenter gjorde det.
miele har dyra grejer och tekniker
men med samma kompressor utan mielemärkningen ligger kostnaden på 5-6000.-
Jag hade en miele tekniker som kom hem till mig
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
kisumisu
electroluxaren skrev:
Byt eller reparera kretskortet
Tack för alla svaren.

Men precis vart finns kretskortet?
Vad jag förstått är den bakom knapparna?

Jag har nu haft lite mer tid och testat starta upp. Kompressorn går men som sagt får inte gå tillräckligt dvs blir avbruten. Precis som en del andra haft här i tråden.

Någon länkande också till delar, men måste beställas i 5 pack 🤔
Finns dessa komponenter även i kylskåpets kretskort och är det vanligt att även den kastar in handduken snart?
 
kisumisu
R ronba610 skrev:
Om kompressorn startar men stänger av efter någon minut samtidigt som det kommer ett tydligt klickljud från överhettningsskyddet på kompressorn då har du samma fel som jag hade.
Sorry har inte haft tid ork eller inspiration senaste månaden. Har mina fryssaker i min gamla trotjänare från 70-80 talet 👌
Man har också fått rensat frysarna så nåt bra i det onda också.

Jajjamensan den klickar till då och då och efter ca 2 timmar från rumstemperatur har man bara nått ca kylskåp eller närmare sval värme. Satte in en gammal hederlig mätare in i skåpet, skåpets egna blinkar ju bara och visar inget vettigt!
 
A
kisumisu kisumisu skrev:
Sorry har inte haft tid ork eller inspiration senaste månaden. Har mina fryssaker i min gamla trotjänare från 70-80 talet 👌
Man har också fått rensat frysarna så nåt bra i det onda också.

Jajjamensan den klickar till då och då och efter ca 2 timmar från rumstemperatur har man bara nått ca kylskåp eller närmare sval värme. Satte in en gammal hederlig mätare in i skåpet, skåpets egna blinkar ju bara och visar inget vettigt!
Byt kretskortet eller x2 kondensatorn som sitter lött på det
 
kisumisu
electroluxaren skrev:
Byt kretskortet eller x2 kondensatorn som sitter lött på det
Jo det har jag förstått av inläggen före. Men nu kanske jag är riktig trög, var är dom i själva maskinen? Att vad är det man ska lossa för paneler för att komma åt dessa?

Tänkte så jag inte bryter sönder nåt.
 
Redigerat:
kisumisu kisumisu skrev:
Jo det har jag förstått av inläggen före. Men nu kanske jag är riktig trög, var är dom i själva maskinen? Att vad är det man ska lossa för paneler för att komma åt dessa?

Tänkte så jag inte bryter sönder nåt.
På min frys satt kretskortet i en plastlåda mittemot kompressorn på baksidan. Att du får beställa x5 kanske är skitsamma med tanke på vad de kostar? ;) Se till att byta till en likvärdig x2 med samma kapacitans. Spänningen kan du välja högre men inte lägre, ladda upp en bild om du är osäker för tar du fel kan den smälla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.