P Peter Petterson skrev:
Du tycker det inte är en en plump, jag tycker det är det.
Ja det har framgått men du svarade inte på vilka negativa konsekvenser denna så kallade plump skulle medföra.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Att underlåtenhet att hyra verktyg skulle haft en avgörande betydelse för den finansiella status du hävdar ovan är ärligt talat direkt skrattretande. Stämmer det du skriver beror det på att du gjort en hel del rätt i livet och att hoppa över några verktygshyror ingår inte i dessa goda val.
Om du nu vore läskunnig så skulle du förstått att verktyg jag återkommande har ett behov av inte hyrs utan köps in.

Verktyg/maskiner som används 1 dag på 3 år finns inga bekymmer med att hyra för just den dagen.

Men vad skrev du förut om att läsa det man vill och vinkla så som man behagar?
 
Redigerat:
P Peter Petterson skrev:
Detta har lett till att jag har över 40 miljoner i materiella tillgångar. 0kr i skulder och bra med slantar på alla mina konton.

Frågor på det?
Tycker du att det är tillfredsställande att skriva om dina materiella tillgångar och dess värde?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Om du nu vore läskunnig
Så trevligt sagt...
P Peter Petterson skrev:
Men vad skrev du förut om att lösa det man vill du och vinka så som behagar
Min läskunnighet räcker inte för att begripa det där!
 
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Tycker du att det är tillfredsställande att skriva om dina materiella tillgångar och dess värde?
Känns rätt okej när man talar med folk som förespråkar krediter framför renköp.

Hade jag startat mitt liv med krediter och köpt allt jag önskat när jag landade mitt första jobb hade jag aldrig kunnat göra dom val jag haft möjlighet till senare i livet.

Spara först köp sen är ett mantra jag växt upp till.
 
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Så trevligt sagt...
Min läskunnighet räcker inte för att begripa det där!
Förstår det och rättade till texten, Borde vara läsbart nu 👍🏼🍺
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Att underlåtenhet att hyra verktyg skulle haft en avgörande betydelse för den finansiella status du hävdar ovan är ärligt talat direkt skrattretande. Stämmer det du skriver beror det på att du gjort en hel del rätt i livet och att hoppa över några verktygshyror ingår inte i dessa goda val.
Företagets lokaler köpte han också dag 1 helt kontant å obelånat. Många ärver sina positioner å då är det lättare ( typ Wallenberg)
Att klara av å starta med 2 tomma händer, inte låna en sekin, direkt äga alla lokaler/maskiner/produktionsmedel är verkligen beundransvärt men ack så sällsynt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Företagets lokaler köpte han också dag 1 helt kontant å obelånat. Många ärver sina positioner å då är det lättare ( typ Wallenberg)
Att klara av å starta med 2 tomma händer, inte låna en sekin, direkt äga alla lokaler/maskiner/produktionsmedel är verkligen beundransvärt men ack så sällsynt.
Har ej ärvt en krona, Har haft lån vid uppstart på många Miljoner men målet har alltid varit att bli skuldfri så fort som bara möjligt.

Till mitt första bolagsköp låna jag 5 miljoner. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Betalades av under 2 år och under denna tid unnade jag mig minimalt med lön,bodde i hyreslägenhet och gick in med allt sparat kapital jag hade. Inga extravaganta utflykter eller inköp tills dess att skulden var löst både till Almi och bank.

Alltid med tanken i bakhuvudet att den som är satt i skuld…..
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Känns rätt okej när man talar med folk som förespråkar krediter framför renköp.

Hade jag startat mitt liv med krediter och köpt allt jag önskat när jag landade mitt första jobb hade jag aldrig kunnat göra dom val jag haft möjlighet till senare i livet.

Spara först köp sen är ett mantra jag växt upp till.
Själv ser jag inga större problem att låna till varken utbildning eller bostad, men självklart amorterar man betydligt fortare än vad kreditgivaren anser normalt om man inte avser att leva på lånade penningar.

Att bli skuldfri senast till planerad pensionsdag anser jag lämpligt.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Känns rätt okej när man talar med folk som förespråkar krediter framför renköp.
Om nyttjandet av en kredit ger ekonomisk vinning så helt självklart ja! För dig verkar detta vara kopplat till känslor. För mig handlar det enbart om krass ekonomi.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Själv ser jag inga större problem att låna till varken utbildning eller bostad, men självklart amorterar man betydligt fortare än vad kreditgivaren anser normalt om man inte avser att leva på lånade penningar.

Att bli skuldfri senast till planerad pensionsdag anser jag lämpligt.
Klart en bra plan till pensionsdagen, Men ju förr desto bättre enl mig 🤷‍♀️
 
P Peter Petterson skrev:
Klart en bra plan till pensionsdagen, Men ju förr desto bättre enl mig 🤷‍♀️
Jag säger inte att jag väntat så länge att betala mig fri, inte heller uppmanar jag någon annan att vara belånade längre/mer än nödvändigt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Har ej ärvt en krona, Har haft lån vid uppstart på många Miljoner men målet har alltid varit att bli skuldfri så fort som bara möjligt.

Till mitt första bolagsköp låna jag 5 miljoner. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Betalades av under 2 år och under denna tid unnade jag mig minimalt med lön,bodde i hyreslägenhet och gick in med allt sparat kapital jag hade. Inga extravaganta utflykter eller inköp tills dess att skulden var löst både till Almi och bank.

Alltid med tanken i bakhuvudet att den som är satt i skuld…..
Ok så du lånade alltså för å komma igång.
Bra, då vet vi😉

Att du väljer att göra dig skuldfri istf att satsa på expansion är ditt val.

Men det har lite eller inget med kreditkortsskulder att göra
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Företagets lokaler köpte han också dag 1 helt kontant å obelånat. Många ärver sina positioner å då är det lättare ( typ Wallenberg)
Att klara av å starta med 2 tomma händer, inte låna en sekin, direkt äga alla lokaler/maskiner/produktionsmedel är verkligen beundransvärt men ack så sällsynt.
Men detta har med kreditkortskulder att göra?

Tragiskt att du tror man inte kan expandera utan krediter och skulder. Hur indoktrinerad kan man vara?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.