711 472 läst · 11 004 svar
711k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Ja det är ju en enorm skillnad speciellt om 2wd bilen är framhjulsdriven , körA AndersS skrev:
också hästkärra ibland och väljer helst Subaru,n före V70,n.
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 328 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 328 inlägg
Efter DKW, och innan Audi, så såldes ett par modeller under namnet Auto Union. Min är en Auto Union 1000.K Kurtivan skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Förra veckan var min Golv 4Motion Alltrack 2017 inne för bromsbyte, och då passade de på att göra en "garantiservice" med en programvaruuppdatering. Innan denna, så växlade bilen vid behagliga 1400-1600 varv, men nu varvar den upp till 2500rpm ibland innan den växlar. Ligger man då på 3'an i samhället, så kommer den en Diesel-motor på 2500 varv och dånar. Någon som har fått samma uppdatering, och upplever samma issue. Jag har pratat med Atteviks, som skulle "kolla upp detta", men har inga höga förväntningar där.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 144 inlägg
Du har inte flera körlägen på bilen?
Tänker att det kan ha ändrats från Eco-läge till Sport eller liknande
Tänker att det kan ha ändrats från Eco-läge till Sport eller liknande
Är det helt slumpmässigt eller händer det vid något speciellt tillfälle? En del lådor tillåter högre varv när dom är kalla för att snabbare få upp temperaturen på oljanJ JonazThern skrev:Förra veckan var min Golv 4Motion Alltrack 2017 inne för bromsbyte, och då passade de på att göra en "garantiservice" med en programvaruuppdatering. Innan denna, så växlade bilen vid behagliga 1400-1600 varv, men nu varvar den upp till 2500rpm ibland innan den växlar. Ligger man då på 3'an i samhället, så kommer den en Diesel-motor på 2500 varv och dånar. Någon som har fått samma uppdatering, och upplever samma issue. Jag har pratat med Atteviks, som skulle "kolla upp detta", men har inga höga förväntningar där.
J JonazThern skrev:
Det har jag inte tänkt på, men den gjorde inte så INNAN service. Får se på Lördag när vi ska köra lite längre.N Niq skrev:
Om det är en uppdatering så kan ju vissa funktioner ändras förhoppningsvis till bättre men ibland (eller ofta) blir det sämre eller fel.J JonazThern skrev:
Man kan ju också tänka sig möjligheten att dom råkat köra i ett program som är till någon annan modell med andra utväxlingar.