422 456 läst · 12 981 svar
422k läst
13,0k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Rejäl vet nog hur man gör. Men du kanske vill att balrogen överlever❓Alfredo skrev:
Sen kan man ju fråga sig om högre livsformer är indelade i kön.
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 986 inlägg
Jag har en svår fråga:
Får min balrog, som har enskild firma, köpa en skogsfastighet? Vi testade med att låta hen driva AB först men revisorn är...vad ska vi säga...pining for the fiords nu mera, så det fick bli EF. Funkar det, tror ni? Spelar det någon roll att balrog är en icke mänsklig livsform, eller är det viktigast att hen har person- och organisationsnummer? Momsregistrering är väl knappast nödvändigt, hen tycker inte om e-tjänsten. Sist vi testade höll datorn på att gå samma väg som revisorn...
Får min balrog, som har enskild firma, köpa en skogsfastighet? Vi testade med att låta hen driva AB först men revisorn är...vad ska vi säga...pining for the fiords nu mera, så det fick bli EF. Funkar det, tror ni? Spelar det någon roll att balrog är en icke mänsklig livsform, eller är det viktigast att hen har person- och organisationsnummer? Momsregistrering är väl knappast nödvändigt, hen tycker inte om e-tjänsten. Sist vi testade höll datorn på att gå samma väg som revisorn...
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Nej. Det finns bara femton ägandeformer. Enskild balrog, gammalt imperium, rot välta, tvåfas, delägarförvaltning, standard och tolv till som jag inte tänker länka till, men som finns och om du säger att de inte finns måste du länka rätt sida som visar det.SågspånPappspikEternit skrev:Jag har en svår fråga:
Om jag ska vara ärlig? Inte alls... Men det är kanske en upplevelse bortom det fattningsbaras gräns...Alfredo skrev:
Eftersom det är jul kan jag dock tänka mig naken, på alla fyra med ett äpple i käften och en smygvinkel i handen