Hej! Undrar om någon vet vad orsaken brukar va om det läcker från där röret går in i den vita grejen (se bild)
Vi har ej gjort något med badrummet och det har ej läckt sen vi flytta in för 3 år sen.
Tänker om det ska va en packning där inne (se bild) men i sånt fall har den ju varit borta i över 3 år utan att det läckt🤔
Tacksam ifall någon som kan sånt här orkar ta 2 min och svara
Vi har ej gjort något med badrummet och det har ej läckt sen vi flytta in för 3 år sen.
Tänker om det ska va en packning där inne (se bild) men i sånt fall har den ju varit borta i över 3 år utan att det läckt🤔
Tacksam ifall någon som kan sånt här orkar ta 2 min och svara
Medlem
· Västernorrland
· 10 847 inlägg
Med tanke på hur smutsen är formad runt själva stosen på slangen så ser det ju ut som slangen är i kortaste laget och bryter lite. På tid och längd kan det ju då börja läcka.
Tack för flera svar! Tänkte åka till affären och se om man kanske kan testa med en packning. Går inte det får man väl testa med ett längre rör. För trycker jag in röret så läcker det inte men när jag släpper så börjar det droppa direkt när man spolar.
Ja alltså jag kunde dra så röret vart lite längre men även om jag pressar så går det inte in längre än som det var innan. så känns som en lite bit av det går in där.Farstatjej90 skrev: