D Dr Benz skrev:
Ja med två vinklar.
Fattar, jobbiga är att det passar inte med hålet i botten av skåpet bara.
 
P Pippo99 skrev:
Börjar läcka direkt när jag spolar
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Börjar det läcka direkt när du börjar spola eller börjar det läcka efter några sekunder?
Det kan vara delvis stopp strax under golvet t.ex.
Tar nog ca 4-5 sec innan det börjar droppa faktiskt. Prövade precis igen. Tror du mer på att det är stopp då än fel vid röret?
 
Slangen eller det vågräta röret är lite för kort, men största problemet är att ni som du misstänker har slarvat bort den svarta konformade packningen som ska sitta mellan rör och slang. Någon har råkat dra isär det, och inte märkt att den ramlade av innan hen satte ihop det igen.

Om ni har badkar skulle jag kolla under det.

Ungefär så här bör den se ut:
Svart gummiarmband på vit bakgrund. Enkel, enfärgad, rund form, kan vara accessoar eller symboliskt band.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Pippo99 skrev:
Hej! Undrar om någon vet vad orsaken brukar va om det läcker från där röret går in i den vita grejen (se bild)
Vi har ej gjort något med badrummet och det har ej läckt sen vi flytta in för 3 år sen.
Tänker om det ska va en packning där inne (se bild) men i sånt fall har den ju varit borta i över 3 år utan att det läckt🤔

Tacksam ifall någon som kan sånt här orkar ta 2 min och svara :)
Det brukar sitta en tunn oring på flexiröret. Sen gäller det, som andra skriver, att det sitter "tillräckligt" långt inne så vattnet rinner ned i röret istället för tillbaks.

Det är lite vanskligt med den 90-graders böj ni har ner till avloppet i golvet också, normalt sett vill man att vattnet skall rinna "nedåt" hela tiden, iaf i någon mån
 
Tack återigen för alla svar. Ja är ju ett rätt gammalt badrum så hade såklart hellre velat haft det med 2 vinklar bara och rakt ner. Ska testa köpa packning/oring och se om det blir bättre. Återkommer med svar senare.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det är inte särskilt dyrt att ordna nya rör/vattenlås
Det kanske kostar några hundra och du kan montera lätt själv.
Men börja med packning.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.