N
Jag har fler kanaler än jag behöver helt gratis OCH lagligt tack vare flera paraboler. En av dem är riktigt stor (två meter) och ger ett 60-tal brittiska kanaler (sänds okodade).
Därutöver finns mängder av tyska kanaler helt fritt liksom ett antal italienska.
Svenska kanaler intresserar mig inte och att betala för dem skulle aldrig falla mig in.
Har dock några streamingtjänster (SkyShowtime, Prime Video och HBO Max). De kostar relativt lite (135:-/månad) så de får hänga med ett tag till.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Jag har fler kanaler än jag behöver helt gratis OCH lagligt tack vare flera paraboler. En av dem är riktigt stor (två meter) och ger ett 60-tal brittiska kanaler (sänds okodade).
Därutöver finns mängder av tyska kanaler helt fritt liksom ett antal italienska.
Svenska kanaler intresserar mig inte och att betala för dem skulle aldrig falla mig in.
Har dock några streamingtjänster (SkyShowtime, Prime Video och HBO Max). De kostar relativt lite (135:-/månad) så de får hänga med ett tag till.
Du har nog missuppfattat det hela. Man betalar inte för att ha så många kanaler som möjligt. Man betalar för att de kanaler som sänder något man eventuellt skulle vilja titta på kostar pengar.
Om alla i Sverige skulle nöja sig med gratisutbudet av italienska kanaler skulle pirat-TV inte vara något problem. Men jag tror de flesta skulle tycka det var lite torftigt.
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 13 till
  • Laddar…
N
Nu är det till 90 % de brittiska kanalerna jag tittar på och där finns oerhört många högkvalitativa program på t.ex. BBC, ITV, Channel 4 o.s.v.
Just nu ser jag f.ö. en dokumentär (True Crime) på Quest Red.
Att sedan antalet kanaler jag får tillgång tlll råkar vara stort är en annan sak. Det kommer så att säga på köpet.
 
  • Haha
Jockebanan
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
O vad är det för fel med sport?
Vettigare att titta på sport än alla dessa patetiska dokusåpor…
Sport är väl en dokusåpa om något? Det måste väl vara allt dokusåpors urmoder?
 
  • Gilla
  • Haha
maxmsm och 8 till
  • Laddar…
Finns det laglig IP-tv, eller är IP-tv alltid piratverksamhet?
 
  • Gilla
myrstack
  • Laddar…
F
Pluto TV är laglig.
 
  • Gilla
Lullejulle
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Finns det laglig IP-tv, eller är IP-tv alltid piratverksamhet?
Operatörerna säljer ju tjänster man kallar "IPTV" ibland, TV som distribueras över ett IP-nät ("internet"), men om du googlar "iptv" så får du nästan bara träffar på de ljusskygga alternativen.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Hade en gammal kollega som köpte in 1000-tals kanaler och allt man kan tänka sig för 1200kr om året. Körde allt genom en apple-tv pryl 😮
 
F
Lite förvånad, vem vill kolla på linjär tv? 😹 Piratandet är dock ganska stort i sverige. Enda sättet att få ett stort utbud, smidigt och i bra kvalitet dessvärre.
 
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
N
Vad är det för fel att titta på linjär TV?
Finns ingen teknik som klarar samma bildkvalitet som den via satellit. 4K och även 8K med den kvalitet man vill uppnå med dessa tekniker är definitivt bäst via satellitsänd TV.
Marknätet däremot ger jag inte mycket för.
 
  • Gilla
JMG och 1 till
  • Laddar…
Fast i dessa ip-tv utbud ingår VoD dvs 1000-tals filmer och serier som uppdateras så fort de släpps. Linjär tv kolla man inte på. Inte konstigt att folk köper detta då man har inga valmöjligheter numer utan blir påtvingad 90% skit men du vill ha 10% av möjligheten.
 
  • Gilla
big mike och 7 till
  • Laddar…
sport kanaler som är så fruktansvärt dyra är ju varför många använder iptv
 
  • Gilla
maxmsm och 5 till
  • Laddar…
sen har sverige mycket invandrare som vill kunna titta på tv från hemlandet och då finns det inte en ett lagligt alternativ
 
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
Disney+ har Arkiv-X allt man behöver, 202 avsnitt totalt :)
 
  • Gilla
  • Haha
CM1234 och 5 till
  • Laddar…
M
Till er som spekulerar så är det mycket invandrare som vill kolla på kanaler från sina hemländer. Inget att klia sig i huvudet över
 
  • Gilla
  • Haha
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.