418 049 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Volkswagen och Renault brinner bra.SågspånPappspikEternit skrev:Suck...det här är den exakta anledningen till att du gång på gång begår miljöbrott - du förstår helt enkelt inte!
Du ska ju inte elda upp Ernst-memesen, du ska ju elda upp de 18 dieselbilarna fattar du väl!!! Se bara till att du har god lufttillförsel och att bilarna är torra, de ska alltså inte ha stått ute i regnet innan du eldar upp dem. Det enda som inte behöver vara torrt är innehållet i bränsletankarna. Om du vill kan du fylla på med lite tysk brunkol också, det ska tydligen vara bra och ge låga värden på utsläppen.
(Gör nu inte misstaget att ta brunkål, det ska du ha på julbordet. Det har Ernst iallafall.)
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Först blev jag ärligt talat lite stött - ska jag bli norrlands-splainad av en bövla östgöte (det ligger nästan lika långt söder om polcirkeln som Småland gör, vettu)!?F fribygg skrev:Du har missuppfattat, utsläppen är som att köra en kall 80tals dieselmerca från Pite till Ume, som tur är är alla fullt medvetna om detta och kommunen har installerat motorvärmarstolpar sedan länge.
Stör inte de kommunala tjänstemännen med en massa tillståndsansöknigar, de är inte vana vid en massa arbete och riskerar att gå in i väggen om folk helt plötsligt spontant börjar kommunicera om saker de förväntas kunna lösa själva.
Det finns inte 18 hundvalpar på sträckan heller, det är renar som står och slickar salt. Det är kanske för mycket begärt att en smålänning som du @SågspånPappspikEternit ska ske skillnad, men är det knutet svart sopsäck i snöpinnarna kan du utgå från att det inte är hundvalpar på vägen.
Men sen så...jaa...
...kom jag och tänka på senaste gången vi var uppöver med diesel-mercan. Och...jag kan ha pekat ut genom bilrutan och sagt till ungarna nåt i stil med 'Har ni sett vilka lustiga siberian huskysar de har här i Norrbotten, de har horn! Då är det iallafall rediga polarhundar! Passa på och fotografera nu.'
Såatteh...
Det var ju inga hundar. Alla vet ju att det är isbjörnar utom smålänningarSågspånPappspikEternit skrev:Först blev jag ärligt talat lite stött - ska jag bli norrlands-splainad av en bövla östgöte (det ligger nästan lika långt söder om polcirkeln som Småland gör, vettu)!?
Men sen så...jaa...
...kom jag och tänka på senaste gången vi var uppöver med diesel-mercan. Och...jag kan ha pekat ut genom bilrutan och sagt till ungarna nåt i stil med 'Har ni sett vilka lustiga siberian huskysar de har här i Norrbotten, de har horn! Då är det iallafall rediga polarhundar! Passa på och fotografera nu.'
Såatteh...
tydligen