F fribygg skrev:
Grillade?
Ja, typ...
En humoristisk tecknad bild av utomjordingar, en grilla, och en fallande kniv, med en pratbubbla om potatis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nähä min Balroger äter dina isbjörnar grillade med senap
Då är det inte konstigt att jag varken sett isbjörn eller hundvalpar utan bara renar mellan Pite och Ume. Svenska Balroger tål väl inte senap, har du nån finsk avart?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Hej jag heter Eulalia. Jag är en strömbrytarbytare.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Hej jag heter Eulalia. Jag är en strömbrytarbytare.
Har du aspestlicens?
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hej jag heter Eulalia. Jag är en strömbrytarbytare.
Hej Eulalia! Har du horn? Och är det du som har satt upp alla plastpåsar på plogpinnarna?
Frågar åt en kompis.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hej jag heter Eulalia. Jag är en strömbrytarbytare.
Tur att du inte är strejkbrytare.
 
F fribygg skrev:
Då är det inte konstigt att jag varken sett isbjörn eller hundvalpar utan bara renar mellan Pite och Ume. Svenska Balroger tål väl inte senap, har du nån finsk avart?
Vi föder upp våra balroger i Utsjoki där vi matar dom med senapsmarinerad grådvärgar som dom först får fånga i grottorna i finska urbergen. Med Koskenkorva som enda dricka som inte fryser. Så det är ju klart att dom har lite mera sisu än sådandär bortklemade svenska varianter.

Det är dock lite jobbigt när dom rymmer till Korvatunturi och får smak på tomtar. Tar alltid några dagar att vänja dom tillbaka till grådvärgar
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vi föder upp våra balroger i Utsjoki där vi matar dom med senapsmarinerad grådvärgar som dom först får fånga i grottorna i finska urbergen. Med Koskenkorva som enda dricka som inte fryser. Så det är ju klart att dom har lite mera sisu än sådandär bortklemade svenska varianter.

Det är dock lite jobbigt när dom rymmer till Korvatunturi och får smak på tomtar. Tar alltid några dagar att vänja dom tillbaka till grådvärgar
Ni har tydligen gynnsamma förhållanden, hoppas landet får fortsätta vara en fri och självständig demokrati.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hej Eulalia! Har du horn?
Alltså bara för att jag är en ung driftig kvinna som byter mina egna brytare vill jag inte utsättas för sån där mäinspläjning. Var är Moderaten när han (nästan bara gubbar) verkligen behövs? Tala om hur jag ska koppla istället!
 
Koppla av
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Alltså bara för att jag är en ung driftig kvinna som byter mina egna brytare vill jag inte utsättas för sån där mäinspläjning. Var är Moderaten när han (nästan bara gubbar) verkligen behövs? Tala om hur jag ska koppla istället!
Sluta felköna mig, tack. Jag blir kränkt. Jag kan inte mäinspläjna, jag är ju kvinna själv! Men jag kan tala om för dig hur du ska koppla om du först talar om vad du har för färger på sladdarna som sticker ut ur väggen och om du vill ha trappkoppling också?
Moderaterna kan du tyvärr ropa på bäst du vill, jag vet att minst en av dem i detta nu sitter och glor på Hemnet och kvider 'Hur kan nån betala 17 mille för att bo i Enskede? Skulle jag aldrig göra, så ni får fortsätta och sova i städskrubben, ungar!'.
 
  • Älska
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Sluta felköna mig, tack. Jag blir kränkt. Jag kan inte mäinspläjna, jag är ju kvinna själv! Men jag kan tala om för dig hur du ska koppla om du först talar om vad du har för färger på sladdarna som sticker ut ur väggen och om du vill ha trappkoppling också?
Moderaterna kan du tyvärr ropa på bäst du vill, jag vet att minst en av dem i detta nu sitter och glor på Hemnet och kvider 'Hur kan nån betala 17 mille för att bo i Enskede? Skulle jag aldrig göra, så ni får fortsätta och sova i städskrubben, ungar!'.
17 mille är väl billigt, i mina trakter kostar en 200ha gård mer.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
17 mille är väl billigt, i mina trakter kostar en 200ha gård mer.
200 ha under jorden?
 
Alfredo Alfredo skrev:
200 ha under jorden?
Nä, knappt 200ha,jord och skog tror det fanns både driftsbyggnad och mangård dessutom för begärda 24 mille
 
F fribygg skrev:
Nä, knappt 200ha,jord och skog tror det fanns både driftsbyggnad och mangård dessutom för begärda 24 mille
Kolla servitutten för guds skull!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.