wildeside
R RoAd skrev:
Nej, men av någon anledning så verkar vi leva längre och vara friskare nu än förr.

Oops, I did it again. Men nu ger jag upp på riktigt :)
Japp lever längre, det är bra!
Men mänskligheten lider av allt möjligt.
Astma, allergier, eksem, psykisk ohälsa, adhd, add, damp, diabetes, fibromyalgi, cancer, utbrändhet, autism, tourette mfl.
Forskning bekräftar ständigt det faktum att de flesta sjukdomar som drabbar människor i västvärlden idag framförallt orsakas av hur vi lever, vad vi äter och vad vi möts av i vår miljö. Många forskargrupper som arbetar inom området epidemiologi publicerar ständigt rapporter om kopplingen mellan olika livsstilsfaktorer och risk för sjukdom.
En nyligen utkommen amerikansk studie (1) visade att en ohälsosam kost är en av de främsta orsakerna till dålig hälsa och står för upp till 45% av alla dödsfall i hjärt- och kärlsjukdom samt metabola sjukdomar som typ 2-diabetes.
Livet är fantastisk!
 
  • Gilla
Boggi och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Japp lever längre, det är bra!
Men mänskligheten lider av allt möjligt.
Astma, allergier, eksem, psykisk ohälsa, adhd, add, damp, diabetes, fibromyalgi, cancer, utbrändhet, autism, tourette mfl.
Forskning bekräftar ständigt det faktum att de flesta sjukdomar som drabbar människor i västvärlden idag framförallt orsakas av hur vi lever, vad vi äter och vad vi möts av i vår miljö. Många forskargrupper som arbetar inom området epidemiologi publicerar ständigt rapporter om kopplingen mellan olika livsstilsfaktorer och risk för sjukdom.
En nyligen utkommen amerikansk studie (1) visade att en ohälsosam kost är en av de främsta orsakerna till dålig hälsa och står för upp till 45% av alla dödsfall i hjärt- och kärlsjukdom samt metabola sjukdomar som typ 2-diabetes.
Livet är fantastisk!
Ändå lever man mycket längre....
Än man gjorde förr. Samtidigt som läkarna berättar hur illa vårat sett att leva är så var troligtvis svält och enformig kost inte så mycket bättre.
 
wildeside
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ändå lever man mycket längre....
Än man gjorde förr. Samtidigt som läkarna berättar hur illa vårat sett att leva är så var troligtvis svält och enformig kost inte så mycket bättre.
Så kan det vara.
Någonstans mellan dåtid och nutid måste varit den gyllene medelvägen😉
 
RoTe
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ändå lever man mycket längre....
Än man gjorde förr. Samtidigt som läkarna berättar hur illa vårat sett att leva är så var troligtvis svält och enformig kost inte så mycket bättre.
Fast hur värdigt lever man i slutet? Många gamla går ju tillbaka till barnstadiet och har ingen chans att klara sig själva... Jag dör hellre tidigare än att behöva bli matad, bajsa i blöja osv.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Fast hur värdigt lever man i slutet? Många gamla går ju tillbaka till barnstadiet och har ingen chans att klara sig själva... Jag dör hellre tidigare än att behöva bli matad, bajsa i blöja osv.
Det är förstås din rättighet. Så nästa gång du är på biltema och handlar en korv så har du med dig lite sedlar och/eller mynt som du kan slicka på efter du betalat med kort.

Det där med att bajsa på sig kan ju förstås ske efter det ;)
 
Düsseldorff
R RoAd skrev:
Det är förstås din rättighet. Så nästa gång du är på biltema och handlar en korv så har du med dig lite sedlar och/eller mynt som du kan slicka lite på efter du betalat med kort.

Det där med att bajsa på sig kan ju förstås ske efter det ;)
Äta Biltemas korv? Det var det sjukaste jag hört idag.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Äta Biltemas korv? Det var det sjukaste jag hört idag.
Lindvalls korv är väl inget fel på?

Den säljs ju hos:
Circle K, Preem, 7-eleven, Pressbyrån, EMAB Frendo, Gulf, St1/Shell, Hemköp, Time, Willys, City Gross, ICA Maxi,Coop Norr, Biltema.
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Düsseldorff
D Dilato skrev:
Lindvalls korv är väl inget fel på?

Den säljs ju hos:
Circle K, Preem, 7-eleven, Pressbyrån, EMAB Frendo, Gulf, St1/Shell, Hemköp, Time, Willys, City Gross, ICA Maxi,Coop Norr, Biltema.
Skulle aldrig få för mig att äta korv där heller. Men visst, det är säkert inget fel på den. Det är nog Biltemas renommé som smittar.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Bildelar har de börjat smusla ut ur sortimentet allt efter som. Men att sluta med bilbarnstolar. Du har en bredare kundkrets när du säljer barnstolar. om man jämför med bromsar.
Smart av Biltema. Det är betydligt vanligare att bilar behöver bromsar än barnstolar.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Skulle aldrig få för mig att äta korv där heller. Men visst, det är säkert inget fel på den. Det är nog Biltemas renommé som smittar.
Med tanke på hur många som inte ens kan tänka sig att köpa en BILlig BILtema-körv för 5kr, så kanske det inte är så förvånande om ännu färre kan tänka sig att köpa en barnstol på Biltema.
 
O O skrev:
Smart av Biltema. Det är betydligt vanligare att bilar behöver bromsar än barnstolar.
Det är smartare med barnstolen. Börjar indoktrineringen redan tidigt.
Jag har lyckats få lillkillen att vilja jobba på biltema när han är stor.
(förvisso är han bara 5 men.... mån måste börja tidigt. han kanske kan få börja praoa lite tidigare 😋😀😋
 
Fairlane
Ni måste ju leta på rätt avdelning... 😉
 
  • Svart barnstol för bil med röda detaljer, säkerhetsutrustning, säljs av Biltema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Alltså, hur mår Biltema nu? Jag tycker sortimentet är mer och mer utarmat för varje gång jag är där, mer och mer produkter försvinner ur hyllorna. Nästan hela MC-sortimentet (inklusive deras riktigt bra jacka, någon som vet om någon annan säljer den?), båtbeslag, batterier, till och med motoroljor (jag brukar använda 5W-30 halvsyntet, den finns inte längre), skruv/mutter som finns i färre dimensioner osv.
 
Biltema säljer det som säljer. Hyllvärmare ger inga inkomster.
 
Motorolja är väl inte direkt en hyllvärmare, speciellt inte en så vanlig som 5W-30. Deras MC-grejor var populära. Osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.