richardtenggren
En Rolls Spectre verkar ha en saftig prislapp 🙄
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
dof dof skrev:
Pininfarina B95 😂
Det blir dubbelt så dyrt en gång till eftersom jag får köpa två stycken om alla ska få plats. Hur många hästsläp kan den dra 😉
 
På tal om elbilar och räckvidd...

Bilens instrumentpanel visar räckvidd, batteriprocent, temperatur, säkerhetsbältesstatus och är redo för körning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ford Mach-E med 75,7kWh batteri...

Tog 20min att ladda från 74 till 81% när jag laddade för att lämna tillbaka den. Toppade med 35kW från snabbladdaren.

Vilket skämt!
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
En Rolls Spectre verkar ha en saftig prislapp 🙄
Ett fynd, den kostar ju mindre än Phantom och obetydligt mer än Ghost.
 
R Robert-san01 skrev:
På tal om elbilar och räckvidd...

[bild]

Ford Mach-E med 75,7kWh batteri...

Tog 20min att ladda från 74 till 81% när jag laddade för att lämna tillbaka den. Toppade med 35kW från snabbladdaren.

Vilket skämt!
Skämtar du? Det är ju typ räckvidden i Minin med fulladdat 32kWh batteri en ljummen vårdag.
 
richardtenggren
P Pin skrev:
Ett fynd, den kostar ju mindre än Phantom och obetydligt mer än Ghost.
Jo så kanske det är, jag läste 4-5 mkr och att Phantom börjar på 4,6 mkr(första bästa sökträffar). Men jag får erkänna att så högt har jag inte siktat än 😂
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo så kanske det är, jag läste 4-5 mkr och att Phantom börjar på 4,6 mkr(första bästa sökträffar). Men jag får erkänna att så högt har jag inte siktat än 😂
Alla deras modeller verkar kosta ungefär samma, i ”tomhylse” utförande 😁
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
P Pin skrev:
Alla deras modeller verkar kosta ungefär samma, i ”tomhylse” utförande 😁
Ja och man får ju som du säger skilja på dyrt och mycket pengar 🤓
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ja och man får ju som du säger skilja på dyrt och mycket pengar 🤓
Snart kommer någon och skriver att barskåp i baksätet är onödigt så det inte går att jämföra 😅
 
  • Gilla
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Skämtar du? Det är ju typ räckvidden i Minin med fulladdat 32kWh batteri en ljummen vårdag.
Nope. Körde blandad stadskörning runt om i Stockholm typ 10mil på 2d. Datorn visade att ca 50% gått till körning, resten till värme osv.
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Kom att tänka på en föreläsning när jag fuskade med lite poäng inom beteendevetenskap. Ett råd var att undvika analyser rörande politik och bilar Var lite skämtsamt, men finnas lite substans i det.🙂
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
D
N Nerre skrev:
Nej, det man häpnar över är att det inte går att köpa en "tomhylsa" elbil.
Det tror jag kommer, både mindre utrustning och mindre batteri.
 
D
B buffyin skrev:
Eller så kan man jämföra exakt samma bil (list priser)
Mercedes GLB 200 - 476 900 kr
Mercedes EQB 250 - 549 000 kr.

Elbil versionen är bara 15.12% dyrare :)
Rimligare, är det inte mer utrustning i EQBn dock?
 
D
A AndersS skrev:
Men jag vill inte ha 0-100 4 sek och fullutrustad, ser inget mervärde i de x00 000 kr. Definition av motorstark skiljer på 0-100 på x sekunder med enbart bil, jämfört med tung last/släp och ork vid olika situationer.
Så för många saknas ännu elbilar som har de funktioner man värderar och även prismässigt.
Mina tävlingsbilar var snabba, men för annat syfte än landsväg, och 99,99% behöver inga bilar som gör 0-100 på 4-5 sekunder, bara marknadsföring.
Det är du nog inte ensam om, ändå väljer tillverkarna att sätta högre pris på dessa bilar, mer motor och utrustning, och det verkar finnas andra som köper ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.