711 707 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
Vad menar du med att du inte hade nå VIN nr att delge dem?Dan_Johansson skrev:Jag har ju stuckit ut hakan och försvarat Autodoc en del, men nu verkar det som "utbytesstrategin" nått mig också...
Två beställningar i rad har de bytt ut saker..
Första gången mot en detalj som inte passar samma bil som den jag köpte, inte ens enligt deras egna system.. de bytte inte mot sitt egna märke "Stark" dock... De tog tillbaka sakerna efter en hel del knorr, mest av allt ville de ha regnummer och VIN på bilen (vilket jag förklarade tio gånger att jag inte hade).
Nu böt de en tempgivare från ett märke (även om det varken var det dyraste eller mest kända, kostade dubbelt så mycket som den billigaste, men en tredjedel av den dyraste varianten)... Mot Stark...
[bild]
Ska nog överväga Trodo nästa gång... De var dock nästan 300 spänn dyrare på exakt samma saker den här gången.. (9 stycken bussningar, en drivaxeldamask, en fläktrem och en tempgivare)
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Jag bygger ju en Super Seven.. länkarmarna bygger jag med Volvo S/V40-bussningar... de hade bäst mått, och borde gå att köpa nya ett tag framöver.. 😀
Men det roliga var ju att det de skickade mig bussningar som inte passade modellen jag valt i deras "bilväljare" ..
Men det roliga var ju att det de skickade mig bussningar som inte passade modellen jag valt i deras "bilväljare" ..
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 356 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 356 inlägg
Är inte min bil. Men tror inte våran V60 ser något bättre ut.galento skrev:
Det är nog sista karossen med bra rostskydd från Volvo skulle jag påstå. Frun åkte tidigare en V70 2013 den var betydligt mer rostig under när vi sålde den än min 2007a är.
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
aha på det viset....men arbetar man på det viset så är det ju bättre att välja "donator" och istället skaffa volvonummer på allt man ska ha. Att låta autodoc "välja" baserat på modell blir sällan bra........Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Det funkade helt ok tills Autodoc skickade något annat än det jag beställt... 😂
Ska nog testa aeromotor nästa gång, men jag har hört att de har nån lägsta gräns för vad man kan handla för... Hittar ingen info om det på deras hemsida dock...
Ska nog testa aeromotor nästa gång, men jag har hört att de har nån lägsta gräns för vad man kan handla för... Hittar ingen info om det på deras hemsida dock...
Vad tycker de som kan om att bygga ett eget 3" avgasrör (från turbo till kat) med biltema rör? Deras delar OK? Tanken är att kapa och svetsa ihop själv. Böjen skulle bli större och batteriet flyttas till bagaget.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 735 inlägg
Knö in batteriet fram eller byt till ett kompakt LFP batteri? Flytta bak är bara onödigt och massa extra kablage
Biltemas rör är helt okej, rostar som vanligt svartstål. Håller väl 10+ år på en brukis
Hur ser hela systemet ut? (vilken bil?) Det är inte lönt att bygga 3" om du ändå kör med orginalkatalysator då den korta biten från turbo till katalysator har lågt tryckfall. Ska det vara optimalt vill man ha en expanderande kona från turbon med ca 15 grader så det inte blir för mycket tryckfall i volymförändringen.
Biltemas rör är helt okej, rostar som vanligt svartstål. Håller väl 10+ år på en brukis
Hur ser hela systemet ut? (vilken bil?) Det är inte lönt att bygga 3" om du ändå kör med orginalkatalysator då den korta biten från turbo till katalysator har lågt tryckfall. Ska det vara optimalt vill man ha en expanderande kona från turbon med ca 15 grader så det inte blir för mycket tryckfall i volymförändringen.