TickyNucker
fredrikchail fredrikchail skrev:
Då har vi även kopplat in pax-fläkten och dragit ventilationsrör till murstocken. Plockade bort de gamla eternitrören som gick på vinden för den tidigare fläkten. Nästa steg blir att isolera rören på vinden 👍
Har också eternitrör på vinden i mitt hus. Hur fick du ur röret ur murstocken utan risk för asbestdamm? Ser ut som att du sågat av ett eternitrör också? Tips på hur man gör/inte ska göra?
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
TickyNucker TickyNucker skrev:
Har också eternitrör på vinden i mitt hus. Hur fick du ur röret ur murstocken utan risk för asbestdamm? Ser ut som att du sågat av ett eternitrör också? Tips på hur man gör/inte ska göra?
Jag satte på mig en speciell gasmask när jag sågade av den, kanske inte att rekommendera ändå.. sen kan man lämna in röret på återvinningen och säga till att det är asbest så tar dom hand om röret 😄 vill du inte såga itu så kan du säkert plocka ner hela röret och lämna sista biten som jag hade gjort tidigare.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Det är dammet av eterniten som är farligt. Bättre att slå sönder det med slägga än att såga itu för att ta bort det. Och givetvis munskydd mm enligt konstens alla regler oavsett.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det är dammet av eterniten som är farligt. Bättre att slå sönder det med slägga än att såga itu för att ta bort det. Och givetvis munskydd mm enligt konstens alla regler oavsett.
Ja precis, det stämmer. Man ska vara försiktig med eterniten. Jag använde speciell mask till det, sen är det ju såklart inte bra ändå..
 
  • Gilla
Pysslingen och 1 till
  • Laddar…
Monterat spegel 👍 rörmokaren kommer och gör det sista nu!
 
  • Badrum under konstruktion med väggspegel, handfatsskåp och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Moderna badrumsinredningar med tvättställ, spegel, mörka väggar och ouppbyggd del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett badrum under renovering med handfat, spegel och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum under renovering med handfat, spegelutrymme, verktyg och oavslutade ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tom of Åland och 18 till
  • Laddar…
OpiMaza
fredrikchail fredrikchail skrev:
Då har vi även kopplat in pax-fläkten och dragit ventilationsrör till murstocken. Plockade bort de gamla eternitrören som gick på vinden för den tidigare fläkten. Nästa steg blir att isolera rören på vinden 👍
Hej
Först vill jag säga snyggt jobbat. Men om du inte redan har så skulle jag nog rekommendera dig att isolera ventilationskanalen på vinden då det annars kommer bli kondens på det och över tid inte bli så bra.
 
  • Gilla
Slavisa M. och 2 till
  • Laddar…
OpiMaza OpiMaza skrev:
Hej
Först vill jag säga snyggt jobbat. Men om du inte redan har så skulle jag nog rekommendera dig att isolera ventilationskanalen på vinden då det annars kommer bli kondens på det och över tid inte bli så bra.
Tack så mycket för det! 🤩

Röret på vinden blev faktiskt isolerat igår. Men tack ändå för ditt svar 😄
 
  • Isolering på vinden, träbjälkar, ventilationsrör, spilld isolering, något oordnat underhållsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggplats med isoleringsmaterial, oordning, rörisolering nära vägg under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
OpiMaza
fredrikchail fredrikchail skrev:
Tack så mycket för det! 🤩

Röret på vinden blev faktiskt isolerat igår. Men tack ändå för ditt svar 😄
Lysande!!
 
  • Älska
fredrikchail
  • Laddar…
F Frågan skrev:
Jag rekommenderar den här. Den har vi 😀 [länk]
Tack för tipset 😄
 
R Rikard_Sa skrev:
Den här har vi. Snyggt mot vår gråa matta.
[länk]
Tack för tipset! Kan man få se en bild på er mot mattan? 😄
 
F Frågan skrev:
Jag rekommenderar den här. Den har vi 😀 [länk]
Tar gärna en bild på er också om det är möjligt 😄
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
Tack för tipset! Kan man få se en bild på er mot mattan? 😄
 
  • Betonggolv med en rund golvbrunn, neutralt färgschema, minimalistisk design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.