K Krca skrev:
Sedan hade jag lite flyt nu när jag köpte iPhone 15 PRO genom dem så gick jag till den lokala elon handeln här i byn för att köpa skal och displayskydd . Då såg han att jag var obunden på tele2 även fast jag haft dom i hur många år som helst , så han bjöd på skal och displayskydd + 50 kr billigare på varje mobilabonnemang om jag band mej 2 år till Tele2 , så 200 billigare i månaden där så betalar 200 kr (den låg på 400 kr förut) i månaden för iPhonen nu kan man säga 😅
Okej det är lite mer än jag har. Har "bara" TV, mobilt bredband obegränsat och ett mobilabonnemang med 5gb data så jag har inte så mycket att trycka på med.

Ändå nöjd med mitt pris jag fick :)
 
  • Gilla
u-k
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Okej det är lite mer än jag har. Har "bara" TV, mobilt bredband obegränsat och ett mobilabonnemang med 5gb data så jag har inte så mycket att trycka på med.

Ändå nöjd med mitt pris jag fick :)
Det är ett bra pris ! 👍🏼 mitt ska omförhandlas efter 2 år (slutet av 2024)
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
K Krca skrev:
Det är ett bra pris ! 👍🏼 mitt ska omförhandlas efter 2 år (slutet av 2024)
Jag betalar 120 kronor + moms för mitt företagsabb på hallon. 25 gig data. Det är ett bra pris :D
 
  • Gilla
Krca
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Blir sannolikt Telenor, bra erfarenhet av dem sedan innan - dock som företagskund.
Det slutade med Telenor 250/250 för min del, 379 kr/mån i 12 månader.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Det slutade med Telenor 250/250 för min del, 379 kr/mån i 12 månader.
De jä-larna vägrade ge mig nyteckningspris, så jag vägrade deras tjänst. Får snart Bredband2, vi får se hur de upplevs. Måste kontakta kundtjänst efter aktivering för att få publik IP dock, lite surt. Försökte beställa detta innan aktivering, men det kunde de inte lösa.
 
  • Wow
mexitegel
  • Laddar…
Var i valet och kvalet att ta Alliante som var lite billigare men Telenor kändes mer seriöst.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Var i valet och kvalet att ta Alliante som var lite billigare men Telenor kändes mer seriöst.
Min erfarenhet var att deras kundtjänst var lika seriösa som abonnemangssäljare på shoppingcentret eller Elgiganten.
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Fick erbjudande från dem igår... drygt halva priset för 10Gbit/s jämfört med vad jag betalar idag.
 
  • Reklambild för Bahnhof Villafiber, erbjuder internetabonnemang med hastighetsalternativ, prisinformation och förmåner som router och ingen startavgift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det där är ju vad man betalar om man gör operatörsbytet till BH och låser sig i 2 år. Ett givet val för mig (trots alla missnöjda i tråden, här fungerar det perfekt).
 
pacman42 pacman42 skrev:
Min erfarenhet var att deras kundtjänst var lika seriösa som abonnemangssäljare på shoppingcentret eller Elgiganten.
Det var lite den känslan jag hade också :D.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men oavsett operatör så blir det här sannolikt det första området med AI-driven support.
Sen är ärenden för ofta mycket triviala när en kund inte läst medföljande instruktion eller kollat på operatörens hemsida. Inom det här området tror jag det finns stora möjligheter med just AI.
"Telefonslavarna" gör ju inte mycket mer än att läsa det som står på skärmen. Har man riktiga problem behöver man flytta en support till "andra linjen".
Jo precis, AI skulle räcka långt i många fall. De tär bara en tidsfråga, tror jag. Den andra utmaningen som du nämner är den stora, dvs hur minska antalet inkommande samtal genom att få kunden att lösa saker "själv". Tex en app skulle ju mha AI kunna lösa en väldigt stor del av kundernas problem utan att kunderna behöver kontakta kundtjänst, men då ska man först få kunderna att installera appen...
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
Jag betalar 499:- hos Bahnhof. Det verkar som jag - väl - betalar för mer än jag har behov av?
Har dessutom 3 för mobilen.
 
Vilken hastighet har du?
 
T TowaTei skrev:
Jo precis, AI skulle räcka långt i många fall. De tär bara en tidsfråga, tror jag. Den andra utmaningen som du nämner är den stora, dvs hur minska antalet inkommande samtal genom att få kunden att lösa saker "själv". Tex en app skulle ju mha AI kunna lösa en väldigt stor del av kundernas problem utan att kunderna behöver kontakta kundtjänst, men då ska man först få kunderna att installera appen...
Jo kort så är alla operatörer tvungen att få ihop det här med support och alla kunder som inte ens läser medföljande instruktion utan direkt lyfter på luren och ringer. Men om det går med AI?
Sen kanske operatörerna väljer att öka profiten ändå? Men hursomhelst en support är mycket kostsam i nuvarande form!
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det där är ju vad man betalar om man gör operatörsbytet till BH och låser sig i 2 år. Ett givet val för mig (trots alla missnöjda i tråden, här fungerar det perfekt).
Det är inga fel på leveransen. Tjänsten fungerar kanon! Men det är när du väl behöver support som man inser hur dåligt detta företaget är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.