417 940 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Vilken budget har du? Det första du måste göra är att ha en dedikerad server. Till den måste du ha ett serverrum med batteribackup. Servern måste fungera i alla lägen, även när övriga huset är strömlöst.P Pin skrev:
Ja något sådant tänkte jag mig. Max en tusenlapp och inget abonnemang. Dubbla UPS och dubbla hål i väggen, Kanske dieselgenerator också. Både Wi-Fi och trådat och blåtand som reserv. En radda 29 tums rack. Bara det blir ljust innan det blir helt svart.fubar skrev:
Är mörkret logaritmiskt?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Jag skulle gå på en Ploj puck!P Pin skrev:
Eventuellt kommer det en beta av en version som gör att du kan tända och släcka lyset om typ 4-5år.
Men den är bäst!!
Ja en puck är ju helt svart så en sån vill jag ha. Vart köper jag pucken? Kan jag integrera med dieselgeneratorn, se inlägg ovan.R Robert-san01 skrev:
R Robert-san01 skrev:
Klart du ska ha en dieselpuck https://www.dieselprogress.com/5032382.articleP Pin skrev:
Går ni ofta på toa?
Jo förstås så måste de va. Lång exponeringstid på mörkret så blir det helsvart. Och svart är inget mörker har jag läst å då måste de va värst alldeles innan.kashieda skrev:
Men är det en puck som skapar mörkret, eller en svart elinstallation av glödlampa? Eller om de e LED eller hallongele lampa numera. Eller måste det till en lakrits båt lampa?
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Nej, det är oartigt, bättre att du förvirrar honom genom att ge en vägbeskrivning som låter typ "mitt hus är det röda som ligger 1300 meter efter rondellen". Det klarar han aaaldrig! Eller...han tar sig nog knappt igenom rondellen ens...P Pin skrev: