418 018 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Fulkemisten
Husägare
· Enskede
· 2 428 inlägg
Fulkemisten
Husägare
- Enskede
- 2 428 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
I det här fallet är det berättigat. Jag tänkte nämligen bygga mitt nya garage där, och rören är i vägen. En måste tänka praktiskt!Fulkemisten skrev:
Kommer då en bödel, själve mästermannen, och flyttar rören lär det vara legitimt. En liten mesig mätingenjör från Lantmäteriet är ingen match om grannen skulle ha invändningar, men kom igen, en bödel!
Kan det vara så att bilen inte har väjningsplikt?
Jag har inte läst hela tråden där det skrivs att man får göra si eller så samt klappa till bilar vars förare inte kör som man själv anser är rätt.
Får man cykla efter ett helrör, trots att man inte har någon Balrog?
Jag har inte läst hela tråden där det skrivs att man får göra si eller så samt klappa till bilar vars förare inte kör som man själv anser är rätt.
Får man cykla efter ett helrör, trots att man inte har någon Balrog?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Ja. Sålänge helröret cyklar före och det är en cykelpassage är det inga problem. Många tror att Balrogen gör att andra har väjningplikt, men det är alltså skyltarna som avgör det. Ofta är det dåligt skyltat och häckarna är inte klippta just där man ska cykla och då finns polska lastbilschaffisar som ibland flyttar gränsrören för att komma förbi. Det är inte ok.FredrikR skrev: