Unikt namn
Henningelvis Henningelvis skrev:
Ja. Bilen måste skrotas. Ta det som lärpengar och köp en ny elbil.
Egentligen är det lika bra att vaska elbilen också och åka taxi istället. Då kan du ta vinlunch varje dag! Glöm inte att om du klär dig representabelt så räknas det som representation och är avdragsgillt.
Som en riktig IT konsult!



N Niq skrev:
Hade du stulit mjölken från hans kalv❓
Jag skulle inte rekommendera att mjölka en Balrog...
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Egentligen är det lika bra att vaska elbilen också och åka taxi istället. Då kan du ta vinlunch varje dag! Glöm inte att om du klär dig representabelt så räknas det som representation och är avdragsgillt.
Som en riktig IT konsult!




Jag skulle inte rekommendera att mjölka en Balrog...
Hur ska dom föräldralösa babybalrogerna få mjölk då ❓.

Nu tänkte iofs på om alven var arg när någon allkemist hade stulit mjölken han skulle ha till sin kalv.
 
Jag vill inte låta som om jag inte bryr mig om djur (ursäkta om balrogar inte klassas som djur; jag känner iofs. en kortväxt kille jag kan fråga, men han är fortfarande förbannad för att jag på skämt gav honom 14 kortburk när jag drack långburk, så en dvärgkunskapsfråga törs jag alls inte ta upp med honom), men är det så viktigt med balrogmjölken egentligen? 72 timmar efter kläckning kan de ju äta både höns och smågrisar själva och efter två veckor tar de fullvuxen boskap.

Så jag skulle bara ställa fram ett fat glytosaft, blåsa i luren och springa allt jag hade till skyddsrummet!

Hoppas det löser sig för er! ❤️
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten
N Niq skrev:
Nu tänkte iofs på om alven var arg när någon allkemist hade stulit mjölken han skulle ha till sin kalv.
Jag är fulkemist. Inte alkemist. Eller gud förbjude alvkemist. Fulkemi är inte något man bör hålla på med hemma alls. Behöver man nån riktig fulblandning på roundup, långburk, helrör och starkmjölk för att bli av med nån arg grann-balrog med både bältros och high-end aspestspridare så är det inte riiiiktigt lika enkelt som att koppla om i elcentralen så ni vet. Ta in fackman med servicebil som ätit frukost.
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag vill inte låta som om jag inte bryr mig om djur (ursäkta om balrogar inte klassas som djur; jag känner iofs. en kortväxt kille jag kan fråga, men han är fortfarande förbannad för att jag på skämt gav honom 14 kortburk när jag drack långburk, så en dvärgkunskapsfråga törs jag alls inte ta upp med honom), men är det så viktigt med balrogmjölken egentligen? 72 timmar efter kläckning kan de ju äta både höns och smågrisar själva och efter två veckor tar de fullvuxen boskap.

Så jag skulle bara ställa fram ett fat glytosaft, blåsa i luren och springa allt jag hade till skyddsrummet!

Hoppas det löser sig för er! ❤️
Balroger klassas inte som djur då dom är en högre livsform än man normalt finner i Midgård.
Dom är dock ganska utrotningshotade eftersom både alver och trollkarlar har försökt begränsa deras framfart och dom ofta tar till våld när dom inte får som dom vill. Vilket har lett till att många omkommit.
 
🫶
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag är fulkemist. Inte alkemist. Eller gud förbjude alvkemist. Fulkemi är inte något man bör hålla på med hemma alls. Behöver man nån riktig fulblandning på roundup, långburk, helrör och starkmjölk för att bli av med nån arg grann-balrog med både bältros och high-end aspestspridare så är det inte riiiiktigt lika enkelt som att koppla om i elcentralen så ni vet. Ta in fackman med servicebil som ätit frukost.
Ursäkta jag blandar visst ihop folks titlar
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Fulkemisten
N Niq skrev:
Balroger klassas inte som djur då dom är en högre livsform än man normalt finner i Midgård.
Dom är dock ganska utrotningshotade eftersom både alver och trollkarlar har försökt begränsa deras framfart och dom ofta tar till våld när dom inte får som dom vill. Vilket har lett till att många omkommit.
Skönt. Annars hade vi blivit anmälda och bannade vid det här laget.


§ 5.15 Djurvänner
I Byggahus forum är vi också djurvänner och uppmanar inte till djurplågeri av något slag.

Fritt fram att bedriva giftåtel med roundup/glytosaft/aspest mot grannens balrog alltså?
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Skönt. Annars hade vi blivit anmälda och bannade vid det här laget.


§ 5.15 Djurvänner
I Byggahus forum är vi också djurvänner och uppmanar inte till djurplågeri av något slag.

Fritt fram att bedriva giftåtel med roundup/glytosaft/aspest mot grannens balrog alltså?
Som sagt det är Morgoth och Sauron som sköter om reglerna kring Balroger
 
Fulkemisten
N Niq skrev:
Som sagt det är Morgoth och Sauron som sköter om reglerna kring Balroger
Inte länsstyrelsen eller moderator alltså? Bra.

Tänk vad vi lär oss av varandra.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Jag såg att grannarna hyrt in en liten grävare för att plantera häck, för nån månad sedan hade en annan granne gjort likadant.
Det måste finnas nåt stopp på detta ofog! Jag handgrävde minsann! En rejäl spade och ett antal långburk så är häcken snart planterad!
 
  • Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag såg att grannarna hyrt in en liten grävare för att plantera häck, för nån månad sedan hade en annan granne gjort likadant.
Det måste finnas nåt stopp på detta ofog! Jag handgrävde minsann! En rejäl spade och ett antal långburk så är häcken snart planterad!
Precis, det ska vara rättvist!
Alla för alla, en för en!
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Precis, det ska vara rättvist!
Alla för alla, en för en!
Jo grannen har elbil och solceller....
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Jag har inte tid med detta!
Håller på att öppna samtliga väggar i huset för att syna vattenledningar och medans jag ändå håller på öppnar jag alla golv för hur ska jag kunna veta föregående ägare inte slarvat då jag jag såg en okonventionell rördragning i källaren?!
 
  • Gilla
  • Haha
Claes Sörmland och 3 till
  • Laddar…
Hittar du inget fel är det fan ett dolt fel i sig!
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Claes Sörmland och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.