Alfredo Alfredo skrev:
Och idag...

[bild]
I den specifika tråden vill jag nog påstå att det var det bästa svaret.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
@Per Eskilsson Jag kan inte anmäla ett fortfarande befintligt inlägg idag (är alltså inte borttaget, kollat). Får följande fel:

Popup-felmeddelande på svenska webbsida begär textinmatning av användaren.

Texten jag skriver är långt under 150 tecken, om nu det skulle kunna vara en anledning.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag kan inte heller anmäla inlägg längre. Verkar vara en generalbugg @Per Eskilsson borde kolla på.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
useless useless skrev:
Jag kan inte heller anmäla inlägg längre. Verkar vara en generalbugg @Per Eskilsson borde kolla på.
Samma här.
Försöker anmäla /forum/threads/hej-daer-taenkte-fraga-om-nagon-vet-hur-man-kan-avbilad-yttervaeggar-inkl-oeppningar-foer-foenster-och-doerrar-samt-innervaeggar-beraekna-bta-samt-boa.499801/ eftersom det är en dubbelpostning och dessutom låter som en skoluppgift (vilka brukar ligga i Studenter).
 
MultiMan MultiMan skrev:
@Per Eskilsson Jag kan inte anmäla ett fortfarande befintligt inlägg idag (är alltså inte borttaget, kollat). Får följande fel:

[bild]

Texten jag skriver är långt under 150 tecken, om nu det skulle kunna vara en anledning.
Det är ju superbra, bra övning för lättkränkta individer
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju superbra, bra övning för lättkränkta individer
På vilket sätt är det bra att det korspostas i forumet med båda trådarna i fel forum så att det inte går att hitta dem senare?
Eller för den delen att det bryts mot lagen (rasism, hatbrott etc.)?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju superbra, bra övning för lättkränkta individer
Eftersom du inte vet vad jag försökt anmäla så faller din kommentar platt till marken.

Jag är nog för övrigt en av de minst lättpåverkade individerna. Med tanke på vilket helvete jag gått igenom och överlevt så är det inte mycket som får mig arg, men jag diskuterar gärna sakligt om viktiga saker.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag kan inte heller anmäla inlägg längre. Verkar vara en generalbugg @Per Eskilsson borde kolla på.
Det verkar vara lagat.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag kan inte anmäla ett fortfarande befintligt inlägg idag
useless useless skrev:
Jag kan inte heller anmäla inlägg längre.
BirgitS BirgitS skrev:
Samma här.
Fixat. Felet uppstod när man anmälde inlägg i trådar med lång titel (ca 120 tecken eller mer).
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
E
cnils cnils skrev:
Fixat. Felet uppstod när man anmälde inlägg i trådar med lång titel (ca 120 tecken eller mer).
Vilket roligt fel😀
Hur var det kodat, tråd+titel istf id?
(Ja jag är på riktigt intresserad, så skadad är jag…)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Felet berodde på att trådtitlar bara kan vara 150 tecken långa. Och om den anmälda tråden hade en lång rubrik så blev rapporttråden - som också hade samma begränsning på 150 tecken - för lång i samband med att vi la till ett prefix före trådrubriken.

Ett udda fel som inte alltid uppstod. Bra att det upptäcktes. Tack för feedback!
 
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
(Ja jag är på riktigt intresserad, så skadad är jag…)
Det där var väl inget. När könsbyte, skottår och "rätt" antal barn krävs för att väcka "buggen" är det "kul" på riktig...
 
  • Haha
MrJozk och 2 till
  • Laddar…
Webbläsarflik visar sajtnamn "Bygghus.se", ikon och text "på konsumenter". Stäng fliken-knapp syns också.

Loggan försvinner när man har en notis.
FF på Win10
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Tycker appen hänger sig eller så laddar den segt. Får starta om den. Händer titt som tätt.
 
  • Gilla
7ender
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.