blackarrow blackarrow skrev:
Nja, egentligen är det ju tonårsföräldrars fel. Alltså de som låter sina barn rida.
Cortègeprogrammet hade någon gång på nittiotalet (?) en vagn med benämningen nKÅTb: "vem vill rida på en ponny när det finns en sån som Donny?".

P Pin skrev:
Koka korv av hästarna.
In på närmaste hästforum eller fb-grupp och fråga efter ett bra recept på kokt ponny. Du kommer få många nya kompisar.

Eller - "Jo, angående ponny i ugn, vilken temperatur ska man sikta på då"?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
In på närmaste hästforum eller fb-grupp och fråga efter ett bra recept på kokt ponny. Du kommer få många nya kompisar.

Eller - "Jo, angående ponny i ugn, vilken temperatur ska man sikta på då"?
Jag tänkte det skulle finnas tillräckligt med hästfolk här för att mitt trollinlägg skulle bli viralt.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Jag är uppfödd på sådan här
Information om Gustafskorv: Klassisk, rökt, rent hästkött, laktos/glutenfri, låg fetthalt, ingen bild av korv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Det skadar ju miljön. Låt husen brinna upp.
Isåfall är det väl bättre att förbjuda bränder och hus?

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag tänkte det skulle finnas tillräckligt med hästfolk här för att mitt trollinlägg skulle bli viralt.
Jaha så nu ska hästen kokas, först ska hennes gräs dränkas i glytosaft och nu detta!!

Skämmes.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jaha så nu ska hästen kokas, först ska hennes gräs dränkas i glytosaft och nu detta!!

Skämmes.
Nej drink inte gräset, då går det inte att röka

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Och på tal om hästkött så är företagarna ena riktiga hästhandlare. Jag var på Maxis delikatessavdelning.
Pin: ett hekto lärkpastej tack
Icander: svensk eller rumänsk?
Pin: är den svenska ren lärkpastej?
Icander: jajamensan!
Pin: inte utblandas alls, 100%?
Icander: eh alltså jooo, liiite utspädd är den ju…
Pin: hur då?
Icander: jo lite hästkött är det ju
Pin: hur mycket då?
Icander: joserrusåatt det är 50/50
Pin: wtf! Hälften häst?
Icander: eh jo alltså hehe en häst och en lärka

Sensmoralen alla företagare är opålitliga

• Haha
  • Gilla
linneac och 6 till
  • Laddar…
Jag har en grusväg på ca 300m som är en privat väg som jag själv underhåller. Det är förbjudet för andra att köra där med motorfordon. Men där är ofta folk som går och cyklar. Det måste väl vara rimligt att jag begär att dom ska betala för det slitage dom orsakar när dom går där.

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Annars brukar ju klassikern vara att fråga vilket rödvin som passar till Shetlandsponny

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Annars brukar ju klassikern vara att fråga vilket rödvin som passar till Shetlandsponny
Samma som till blodpudding med kort bäst-före-datum?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Eller att på Familjeliv fråga om man ska byta från Camel till Marlboro light de sista två veckorna under graviditeten

• Haha
  • Wow
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Eller att på Familjeliv fråga om man ska byta från Camel till Marlboro light de sista två veckorna under graviditeten
Bara man tar paus med marijuanan så spelar det ingen roll

S Saelen skrev:
Bör man det? 🤔

Alfredo Alfredo skrev:
Bör man det? 🤔
Man bör inte fråga något på familjeliv

• Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.