P Pin skrev:
Paragraf 5.5.1. Klanka inte ner på den som inte skriver svenska.
Jag har inget emot personen bara han skriver på svenska och inte är invandrad till Sverige eller kommer från en släkt som invandrat.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Nej det där är inte en svamp, det är asbest. Med reservation för att det kan vara en tappad mashmoallows också. Har ni grillat nyligen?
Ja, men inte i källaren.
Men, jag har haft kontakt med ett företag som heter Norra Byggstjälpen och de verkar väldigt seriösa och sa att alla väggar måste bytas ut mot Treetex.

På grund av balrogen så måste dock Treetexen skyddas med brandsäker gips före samt platonmatta mot tegelväggarna för att diffusionsförsäkringen ska fungera
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Min granne har aldrig bott i sitt hus så länge vi bott här, de vistas utomlands. Nu har grannens gamla mamma flyttat in i huset. Sedan dess är ingenting sig likt. Hon kan sitta på altanen och lösa sudoku från tidig morgon till sena kvällen. Altanen är som ett trä däck med staket och tak i korrugerad plast. Ibland är det korsord också. Tanten verkar inte få ihop det riktigt så troligen blir varken sudoku eller korsord någonsin lösta. Detta går oss på nerverna. Får det vara så här? Vi vill inte förstöra grannsämjan men tantaluringen är väl inte vår juridiska granne? Det borde vara sonen. Han som flyttat till Spanien. Är detta inom hemfridszonen? Är det kommun eller länsstyrelsen som är tillsyningsman? Eller kan vi anmäla till NATO då sonen bor i en nation som är medlem? Vi är även oroliga för värdet på vår fastighet. Vi vill öka lånet men då måste värderingen bli hög. Tar banken hänsyn till tantaluringen? Vi är rädda att av gammal tant som inre har elbil, inte ens någon bil alls, sänker värdet i området. Däremot verkar taxeringsvärde inte påverkas nedåt, kan det vara så? Borde det inte vara reciprocitet? Tantaluringen tycks ligga oss i fatet i alla aspekter. Det är inte planlagt område och spanjorerna eller tantaluringen bor ca 150 m från oss. Oklart exakt avstånd då gränsrören är borta men jag har mätt med mobilen och Google Maps. Ibland tar hon ut radion och lyssna på ring P1, det är som om det vore 180 decibel. Även det mätt med iPhone 12. Det kan väl inte vara tillåtet? Vi kan inte klippa gräsmattan utan att störa oss. Vi vill som sagt inte förstöra grannsämjan. Hur kan vi bli av med tantaluringen?
Bjud tantaluringen på 14 långburk så ska du se att ni snart sitter där och löser sudoku tillsammans (iofs antagligen lika dåligt då...)
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har inget emot personen bara han skriver på svenska och inte är invandrad till Sverige eller kommer från en släkt som invandrat.
Nu blir det komplicerat. Invandrarna skriver olika grad av begriplig svenska och ursprungsbefolkningen skriver samiska. Jag drar slutsatsen att inget mer ska skrivas. Moderatledaren eller hennes man kan stänga tråden.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Helt OT men detta måste vara mest passande ankan för badkaret i källaren.
En person håller en drakskulptur med eldiga detaljer, troligtvis en kaffekopp eller prydnadsföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nu blir det komplicerat. Invandrarna skriver olika grad av begriplig svenska och ursprungsbefolkningen skriver samiska. Jag drar slutsatsen att inget mer ska skrivas. Moderatledaren eller hennes man kan stänga tråden.
Samiska räknas inte i Sverige ska det vara svenska. Strunt samma att dom var här först
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ja, men inte i källaren.
Men, jag har haft kontakt med ett företag som heter Norra Byggstjälpen och de verkar väldigt seriösa och sa att alla väggar måste bytas ut mot Treetex.

På grund av balrogen så måste dock Treetexen skyddas med brandsäker gips före samt platonmatta mot tegelväggarna för att diffusionsförsäkringen ska fungera
Dom verkar ju inte veta något. Det måste vara en dvärgbyggd grotta med en dörr tillverkad av högalver när man har en balrog.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hur var det nu igen med behörighetskrävande elinstallationsarbete?
2,1mm er nok som separasjonsavstand i min elektroniske jordfeilbryter, programvaren tar seg av resten...
 
Düsseldorff
Hej, för en månad sen informerade jag grannen (skriftligt!) om att hans garage är ivägen nu när jag ska köpa min tredje bil. Han hade fortfarande inte åtgärdat imorse så jag satte igång att riva garaget. Nu kom han nyss hem och blev helt galen! Kan jag få kommunen att slutföra rivningen? Kan inte göra det själv för grannen kastar sten på mig.
 
  • Haha
  • Gilla
John Carlson och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Hej, för en månad sen informerade jag grannen (skriftligt!) om att hans garage är ivägen nu när jag ska köpa min tredje bil. Han hade fortfarande inte åtgärdat imorse så jag satte igång att riva garaget. Nu kom han nyss hem och blev helt galen! Kan jag få kommunen att slutföra rivningen? Kan inte göra det själv för grannen kastar sten på mig.
Stenkastning är olagligt. Ring polisen så dom kan gripa honom för misshandel
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Han hade fortfarande inte åtgärdat imorse så jag satte igång att riva garaget.
Har du sökt rivningslov?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Kan inte göra det själv för grannen kastar sten på mig.
Skaffa större stenar och kasta tillbaka! Du ska inte lägga dig platt och acceptera vad som helst för då kommer du få krypa för grannen resten av livet. Nej visa hur stenar ska kastas!
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skaffa större stenar och kasta tillbaka! Du ska inte lägga dig platt och acceptera vad som helst för då kommer du få krypa för grannen resten av livet. Nej visa hur stenar ska kastas!
Du kan väl inte uppmana nån att kasta större stenar på en granne?

Odefinierade större stenar kan ju väga väldigt olika och se olika ut. Det ger ju stenarna väldigt olika egenskaper och kräver olika styrka i kasten.
Det bästa är att kasta nåt som ser likadant ut, tex långburk som har ett bra cylinderformat utseende. Har för mig jag läst en lämplig summa burkar att bära med sig. Men hittar det inte just nu.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Fulkemisten och 4 till
  • Laddar…
Det här var en riktig skit-tråd. Jag vill ha tillbaka de 20 min jobbtid jag slösade på att läsa
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Det här var en riktig skit-tråd. Jag vill ha tillbaka de 20 min jobbtid jag slösade på att läsa
Du får prata med din chef om det.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.