Hej, jag behöver råd, gjort en badrumsrenovering och byggfirman har borrat sönder en elkabel till grannens badrumsspegel-lampa, vet inte vad jag ska göra? Bygg-nissarna verkar inte bry sig. Tog lite bilder på grannens badrum, det har hade runnit cement ner från mitt badrum genom el hålet, så inget hål i taket.

• Ett litet badrum med toalett, handfat, badhandduk och duschdraperi med fågelmotiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett suddigt badrumsfoto med handfat, duschdraperi och toalettpappersrulle på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
EllinorLag och 2 till
  • Laddar…
H
Mejerivan Mejerivan skrev:
Hej, jag behöver råd, gjort en badrumsrenovering och byggfirman har borrat sönder en elkabel till grannens badrumsspegel-lampa, vet inte vad jag ska göra? Bygg-nissarna verkar inte bry sig. Tog lite bilder på grannens badrum, det har hade runnit cement ner från mitt badrum genom el hålet, så inget hål i taket.
Då säger du till dem, antingen fixar de det eller så tar du en annan firma på deras bekostnad.

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Troligen bör trådarna i röret bytas. Det får du kalla på elektriker för. Elektrikern kan bedöma om röret är så skadat att det behöver repareras/skarvas. I så fall troligen enklast och billigast från din sida.

Sedan kan det säkert bli en del tjafs med din byggare om vem som skall betala.

• Gilla
leifberggren och 2 till
  • Laddar…
Dom har fixat elen till lampan, dom drog en ny kabel längst taket(tur att grannen gick med på det). Frågan är om det kan bli vattenskador i elhålet?

• Gilla
lars.johansson1956 och 1 till
  • Laddar…
T
Dom har fixat elen till lampan, dom drog en ny kabel längst taket(tur att grannen gick med på det). Frågan är om det kan bli vattenskador i elhålet?
Det tycker jag du ska tacka grannen för med ett bukett blommor eller en tårta.
Dock ska fu inte säga att det är för att dom tyckte det var ok att dra synlig kabel, utan för att det vart lite strul för dom.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
T
Finns risk, jag hade tätat med silikon i hålet. Säkert inte godkänt(?) men känns som en bra lösning ändå.

Borde inte vara någon risk för vattenskador. På din sida är det förhoppningsvis tätskikt. Och borrningen gick väl bara in i röret, inte ut på grannens sida?

T TechChad skrev:
Det tycker jag du ska tacka grannen för med ett bukett blommor eller en tårta.
Dock ska fu inte säga att det är för att dom tyckte det var ok att dra synlig kabel, utan för att det vart lite strul för dom.
Ja jag har gett grannen vin och choklad, kommer ge henne pengar så fort jag har pratat med en besiktningsman nu på måndag få se vad dom tycker jag ska göra

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Borde inte vara någon risk för vattenskador. På din sida är det förhoppningsvis tätskikt. Och borrningen gick väl bara in i röret, inte ut på grannens sid
H hempularen skrev:
Borde inte vara någon risk för vattenskador. På din sida är det förhoppningsvis tätskikt. Och borrningen gick väl bara in i röret, inte ut på grannens sida?
ja exakt, inget hål rak genom tackar jag gudarna för 😇

T
H hempularen skrev:
Jaha, jag tänkte att bilden ovan var grannens badrum? Annars är det ju överflödigt med silikon. Är så fallet måste väl cementen komma från ditt badrum och så alltså är det hål rakt igenom?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Jaha, jag tänkte att bilden ovan var grannens badrum? Annars är det ju överflödigt med silikon. Är så fallet måste väl cementen komma från ditt badrum och så alltså är det hål rakt igenom?
Cementen kommer från mitt badrum genom eldröret ut från el hålet bakom badrumsspegel lampan i grannens badrum

• Gilla
Buster901 och 1 till
  • Laddar…
T
Cementen kommer från mitt badrum genom eldröret ut från el hålet bakom badrumsspegel lampan i grannens badrum
Okej. Då är det i alla fall inte mindre tätt än vad det var innan.

Cementen kommer från mitt badrum genom eldröret ut från el hålet bakom badrumsspegel lampan i grannens badru
så ja rak genom men
T TechChad skrev:
Okej. Då är det i alla fall inte mindre tätt än vad det var innan.
Ja exakt :)

• Gilla
allan51 och 1 till
  • Laddar…
Cement? Låter konstigt, det är inte flytspackel?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Myx0x3 Myx0x3 skrev:
Cement? Låter konstigt, det är inte flytspackel?
Det ser väl så ut och då borde gissningsvis TS badrum ligga ovanför annars vet jag inte riktigt hur det gått till.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.