Hej, jag behöver råd, gjort en badrumsrenovering och byggfirman har borrat sönder en elkabel till grannens badrumsspegel-lampa, vet inte vad jag ska göra? Bygg-nissarna verkar inte bry sig. Tog lite bilder på grannens badrum, det har hade runnit cement ner från mitt badrum genom el hålet, så inget hål i taket.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 830 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 830 inlägg
Då säger du till dem, antingen fixar de det eller så tar du en annan firma på deras bekostnad.Mejerivan skrev:Hej, jag behöver råd, gjort en badrumsrenovering och byggfirman har borrat sönder en elkabel till grannens badrumsspegel-lampa, vet inte vad jag ska göra? Bygg-nissarna verkar inte bry sig. Tog lite bilder på grannens badrum, det har hade runnit cement ner från mitt badrum genom el hålet, så inget hål i taket.
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
Troligen bör trådarna i röret bytas. Det får du kalla på elektriker för. Elektrikern kan bedöma om röret är så skadat att det behöver repareras/skarvas. I så fall troligen enklast och billigast från din sida.
Sedan kan det säkert bli en del tjafs med din byggare om vem som skall betala.
Sedan kan det säkert bli en del tjafs med din byggare om vem som skall betala.
Det tycker jag du ska tacka grannen för med ett bukett blommor eller en tårta.Mejerivan skrev:
Dock ska fu inte säga att det är för att dom tyckte det var ok att dra synlig kabel, utan för att det vart lite strul för dom.
Moderator
· Stockholm
· 52 332 inlägg
Borde inte vara någon risk för vattenskador. På din sida är det förhoppningsvis tätskikt. Och borrningen gick väl bara in i röret, inte ut på grannens sida?
Ja jag har gett grannen vin och choklad, kommer ge henne pengar så fort jag har pratat med en besiktningsman nu på måndag få se vad dom tycker jag ska göraT TechChad skrev:
H hempularen skrev:Borde inte vara någon risk för vattenskador. På din sida är det förhoppningsvis tätskikt. Och borrningen gick väl bara in i röret, inte ut på grannens sid
ja exakt, inget hål rak genom tackar jag gudarna för 😇H hempularen skrev:
Jaha, jag tänkte att bilden ovan var grannens badrum? Annars är det ju överflödigt med silikon. Är så fallet måste väl cementen komma från ditt badrum och så alltså är det hål rakt igenom?H hempularen skrev:
Cementen kommer från mitt badrum genom eldröret ut från el hålet bakom badrumsspegel lampan i grannens badrumT TechChad skrev:
Mejerivan skrev:
Ja exaktT TechChad skrev: