Får jag göra det själv? Jag jobbar på ett företag som för några år sedan hade en f.d. elektriker som IT-tekniker.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Får jag göra det själv?
Det tror jag, då ingen el eller värmepump är inblandad är det nog ingen som har förbjudit eget arbete.

Får jag göra det själv? Jag jobbar på ett företag som för några år sedan hade en f.d. elektriker som IT-tekniker.
Absolut. Du ska ha nödvändig kunskap och den kan du tillägna dig hur du vill. Min pappa t.ex. hade en granne som var elektriker, så jag drar all el själv.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Jag jobbar på ett företag som för några år sedan hade en f.d. elektriker som IT-tekniker.
När jag läser detta detta om den fd elektrikern blir jag tveksam, du får nog anlita nån certifierad expert för skriftligt utlåtande att det du ska göra inte är nått elarbete.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Min pappa t.ex. hade en granne som var elektriker, så jag drar all el själv.
Är det av ren självbevarelsedrift?

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nej, det är för att lampor ska lysa, motorer snurra, element bli varma och en massa andra bra saker som man kan göra med el. Du borde testa!

• Haha
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej, det är för att lampor ska lysa, motorer snurra, element bli varma och en massa andra bra saker som man kan göra med el. Du borde testa!
Varken jag eller min framlidne far har/hadde nån granne som har egen el behörighet, så det borde inte vara nått problem.

• Gilla
linneac
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nej det är vanlig el, och ingen självbevarel. Så det är bara ren eldrift.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Så det är bara ren eldrift.
Är du säker att inget tysk kol eller rysk gas är inblandad? Många lovar äkta kärnkraft men det kan man inte alltid lita på!

Alfredo Alfredo skrev:
Är du säker att inget tysk kol eller rysk gas är inblandad? Många lovar äkta kärnkraft men det kan man inte alltid lita på!
Vi har faktiskt diskuterat kärnkraft tidigare i tråden, och nej precis. Man blir ofta lurad på kärnbränslet man beställer online. Det är inte alltid kärnved man får.

• Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår inte varför det cirkulerar så mycket negativitet kring kärnbränsle. Det är som om det attraherar det.

• Haha
linneac
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Och, vad gör man med rommen?
Har hör att den är populär att blanda med cola…… förslagsvis ”Kapen Morgan”
men själv dricker jag helst colan ren 😜

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jag har inte läst hela tråden men gjorde ni en egen besiktning eller är det säljarens?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Efter socialstyrelsens nya råd så går jag över på ren sprit och grogg istället.

S
Alfredo Alfredo skrev:
Oväntat att tråden ska spåra ur i politik. Lämna den smörälskande kanslern Kohl utanför denna diskussion tack. Typiskt kommunister.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.