Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag läste att i England gräver man upp ett område i storlek med nordirland varje gång man ser en tall-planta.
Det är ett enormt problem där nere där tallen tvingar fromma engelsmän från hus och hem. Den skövlar allt i sin väg! Avloppsrör, husgrund eller pergolas. Ingen går säker! 😱
Det har jag också sett på Youtube. England var 4000 gånger större än det är idag innan tallen kom och de var tvugna att gräva bort allt.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
S
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det har jag också sett på Youtube. England var 4000 gånger större än det är idag innan tallen kom och de var tvugna att gräva bort allt.
Herregud vilket marklov 🤯
men det var säkert kommunen som grävde och de gör ju som de vill de där på kommunhuset.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Henningelvis Henningelvis skrev:
Kul att du lyfter tråden. Nu är det 20 år sedan jag höll på med det här och hästen är slaktad sedan ett antal år. Lång historia kort. Jag gav upp till slut och köpte en riktig sänksåg med skena.
Bara nyfiken - gjorde du Gustafskorv av öket och i såna fall, använde du cirkelsåg eller en riktig sänksåg?
 
Redigerat:
  • Haha
djanlov och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Frågade jag dig eller TS?
Det var nog inte TS...
 
Apropå Gustafskorv… Kan man tillreda en balrog?

Och, vad gör man med rommen?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Sorry är ny här fattar fan inte hur skiten funkar. Vad är det jag ska svara på???
Frågan i 1a inlägget: Dolt fel?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Och, vad gör man med rommen?
Den slevar du på burk och kränger till @AndersMalmgren
 
  • Haha
Saelen och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Henningelvis Henningelvis skrev:
Nej. Det räcker med att rycka. Tallplant upp till två meter går bra att rycka upp regelbundet, så försvinner de efter ett tag.
Det var väl självklart långt tidigare i tråden, att en tallplanta måste sågas med raka snitt annars kommer det aldrig att rycka i baguetten. Hen med Unika namn skrev det och det är den jag brukar markera som *Bästa svaret* i alla trådar oavsett om det känns rimligt. Tror han/hon/den/det gav mig en sån markering för åtta år sen och känns bra att vara schysst och återgälda, liksom.

Men egentligen, vad är det för j*fla nick... Unika namn. Går väl komma på nåt bättre 🤷‍♂️

Fast de här är än då det bästa forumet, eller heter det fo ra ? LOL *handhjärta*
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Bara nyfiken - gjorde du Gustafskorv av öket och i såna fall, använde du cirkelsåg eller en riktig sänksåg?
Hej @Maria T . Kul att du frågar. Jag minns faktiskt inte vad jag använde. Men hästen hette inte Gustaf.
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
A anis16 skrev:
KORTHYLSA heter det...
Det hjälper inte att skrika...
 
F fribygg skrev:
Det hjälper inte att skrika...
...och där avslöjade du dig som en sån där Generation X-boomer!
Var det du som skulle bygga kärnkraftverk i källaren för att svärsonen skulle få ladda elbilen med hembränd ström?
 
  • Haha
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Var det du som skulle bygga kärnkraftverk i källaren för att svärsonen skulle få ladda elbilen med hembränd ström?
Du måste förväxlat mig med bergsfogden, jag har byggt mitt hus PÅ hälleberget..

Till TS: det måste vara dolt fel, är kåken brun?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det var nog inte TS...
Det @Troberg skapade var väl redan från början mer än en tråd. En trådars tråd, en väv, ett garn eller ett nystan kanske. Han är då TTS, VS, GS eller NS. TS är han bortom att vara.

@Henningelvis skapade en träd i tråden. Kapade han den och blev TK? Nej, han har ju inte kapat något, det är ju själva skälet till att han plankade in här. Kanske är det blott en kardel han bidragit med, eller en fiber. Så KS eller FS då. Nu är han ju från Uppsala, och även om KS spridit sig från Solna till Huddinge tror jag inte det alls rört sig norr om länsgränsen. Effes brukade jag äta pizza på när jag gjorde lumpen på 1900-talet, men det finns visst inte längre.

Så jag ser inget annan rimligt sätt att resonera än att @Henningelvis är TS och undrar genuint vad det är för jävla fel på en om man tror något annat.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det @Troberg skapade var väl redan från början mer än en tråd. En trådars tråd, en väv, ett garn eller ett nystan kanske. Han är då TTS, VS, GS eller NS. TS är han bortom att vara.

@Henningelvis skapade en träd i tråden. Kapade han den och blev TK? Nej, han har ju inte kapat något, det är ju själva skälet till att han plankade in här. Kanske är det blott en kardel han bidragit med, eller en fiber. Så KS eller FS då. Nu är han ju från Uppsala, och även om KS spridit sig från Solna till Huddinge tror jag inte det alls rört sig norr om länsgränsen. Effes brukade jag äta pizza på när jag gjorde lumpen på 1900-talet, men det finns visst inte längre.

Så jag ser inget annan rimligt sätt att resonera än att @Henningelvis är TS och undrar genuint vad det är för jävla fel på en om man tror något annat.
Jag är hedrad över att få vara TS om än blott för @Nötegårdsgubben . Däremot vill jag poängtera att jag bara bor i Uppsala, men är från en mytisk plats i den norra delen av en av norra Storstockholms kranskommuner, vars namn är förevigat i en drink baserad på ett firande av ett frigivande.
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Var det du som skulle bygga kärnkraftverk i källaren för att svärsonen skulle
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, han har ju inte kapat något, det är ju själva skälet till att han plankade in här. Kanske är det blott en kardel han bidragit med, eller en fiber.
Ser du en lös kardel kan det vara felkopplat, bäst att du kollar över det.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.