richardtenggren
timmelstad timmelstad skrev:
Perfekt översvämningspotential på tomten. Helt plan och vid havet.
Om landhöjningen på 100 år motsvarar drygt 50 cm, i sommar har vi väl haft som högst 70 cm högvatten, så tror jag det är rätt lugnt.
Tror dessutom det lutar något ner mot vattnet.

J jocke31 skrev:
Ja, ”centralorten” för det här huset är nog snarare Björknäs än Orminge. Det är väl inte heller ett jätteglamoröst centrum, iofs. Men det tar ca en kvart till Nacka Forum å andra sidan.
Haha, jag måste skratta, din formulering får det att låta som om Nacka Forum är jätteglamorös inte som i verkligheten en miserabel mardrömsplats mitt i "trafiklösningar"

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Finns det nått köpcentrum som är glamoröst?

• Gilla
  • Haha
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
Haha, jag måste skratta, din formulering får det att låta som om Nacka Forum är jätteglamorös inte som i verkligheten en miserabel mardrömsplats mitt i "trafiklösningar"
Tar man 15min på sig från Björknäs till forum så måste man ju gå? Det tar mig 20min till min lägenhet vid Odenplan.

T Taxture skrev:
Nej!

Tillägg: Nacka är ett väldigt speciellt ställe. Finns jättefina platser men kommunen är helt värdelös på stadsplanering och att ta hand om sin kommun. I delar känns det som avbefolkningsbygd i norrland pga kaosplanering, skräpiga markslattar, parkeringar och upplag där man inte förväntar sig det.

Redigerat:
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
🙂Well, jämfört med Björknäs centrum är det oerhört glamoröst. Men det säger inte så myclet. Men - det är ett fullt rimligt förortscentrum.

T Taxture skrev:
Nej.

Vet inte om man egentligen kan kalla Björknäs centrum för ”centrum” är precis som med Ektorps centrum från en svunnen tid när dom små kvartersbutikerna skulle slås ihop och samlas upp

HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Särskrivning.
Varför hoppa på någon för hur denne skriver?

• Gilla
  • Haha
HOBBY ARCHITECT och 4 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
kan förstå varför dom säljer om man kollar kartan

• Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
M maria01 skrev:
kan förstå varför dom säljer om man kollar kartan
Vad tänker du på?

R Rikard_Sa skrev:
Vad tänker du på?
Nytt bostadsområde precis brevid

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.