418 092 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jag kommer ihåg det som att det alltid var för kort. Mina barn är samma åsikt.Unikt namn skrev:
Dock så kändes 90 timmars veckorna man jobbade när man blev lite äldre ganska långa.
Så länge det inte är mer än 4 meter djupt är simkunnigheten hos giraffer inget problem.N Niq skrev:
Min granne är högljudd. Hur djupt ska hålet vara om jag vill gräva ner honom och ska jag använda spade eller hyra en grävmaskin? Hur gjorde ni, passade ni på att göra andra markarbeten när ni ändå var igång? Bör jag ha stenkista?
Jag använde en gammal grävd brunn. Den är ca 2,5 m djup! Blev ca 3m3 betong.Keiller skrev:
Här i Finland gräver vi ner dom bakom bastun efter att dom råkat springa in i kniven. En del är envisa och springer in i kniven många gånger. Det måste vara så djupt att inga djur gräver upp dom. Ca 2m tror jag. Spade eller grävmaskin beror helt på hur mycket motion du behöver.Keiller skrev:
Om ni går ihop några stycken och gräver ner flera personer samtidigt så kan ni ju göra en helkväll av det med bastu,korv, Koskenkorva och 14 långburk. Kom ihåg att Karhu säljer lagom stora 1L burkar
Djur som äter människa bajsar dom också så inget att oroa dig över, jag tömmer själv latrintunnan rakt över tomatodlingen och det blir kanonfina tomater och har aldrig blivit sjuk. Dock måste ni komma ihåg att dra ut plomberna. Annars så kan miljöförvaltningen ge er orimliga krav av sanera marken!FredrikR skrev: