FredrikR FredrikR skrev:
Borde inte grannen berätta för mig, inte ska jag behöva fråga?
Tänk om det kommer 10000 tyska badgäster?
Då räknas det som verksamhet och behöver 100 lov till
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
N Niq skrev:
Då räknas det som verksamhet och behöver 100 lov till
Är det då man behöver ansöka om ett så kallat sommarlov, som enligt rykten är "hur långt som helst"?
Jag har dock hört att det är mycket svårt att få som vuxen.
 
  • Gilla
  • Älska
NL12345 och 7 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Är det då man behöver ansöka om ett så kallat sommarlov, som enligt rykten är "hur långt som helst"?
Jag har dock hört att det är mycket svårt att få som vuxen.
Jag kommer ihåg det som att det alltid var för kort. Mina barn är samma åsikt.

Dock så kändes 90 timmars veckorna man jobbade när man blev lite äldre ganska långa.
 
N Niq skrev:
Jag tänkte på vilda elefanter.
Stängslet behöver också vara tillräckligt högt så inte giraffer kan kliva över det och i material som varken apor eller bergsgetter kan klättra över.

Vet du förresten om giraffer kan simma?
Så länge det inte är mer än 4 meter djupt är simkunnigheten hos giraffer inget problem.
 
O OskarJ skrev:
Så länge det inte är mer än 4 meter djupt är simkunnigheten hos giraffer inget problem.
4m är ok. Blir den djupare än 5m måste även tillåtelse från den som äger marken på motsatt sida jordklotet ges. Samt grannhöran runt den tomten.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Min granne är högljudd. Hur djupt ska hålet vara om jag vill gräva ner honom och ska jag använda spade eller hyra en grävmaskin? Hur gjorde ni, passade ni på att göra andra markarbeten när ni ändå var igång? Bör jag ha stenkista?
 
  • Haha
  • Gilla
John Carlson och 6 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Min granne är högljudd. Hur djupt ska hålet vara om jag vill gräva ner honom och ska jag använda spade eller hyra en grävmaskin? Hur gjorde ni, passade ni på att göra andra markarbeten när ni ändå var igång? Bör jag ha stenkista?
6 fot
 
  • Gilla
  • Haha
antett och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Min granne är högljudd. Hur djupt ska hålet vara om jag vill gräva ner honom och ska jag använda spade eller hyra en grävmaskin? Hur gjorde ni, passade ni på att göra andra markarbeten när ni ändå var igång? Bör jag ha stenkista?
Jag använde en gammal grävd brunn. Den är ca 2,5 m djup! Blev ca 3m3 betong.
 
  • Wow
  • Gilla
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag använde en gammal grävd brunn. Den är ca 2,5 m djup! Blev ca 3m3 betong.
Glöm inte kalken runt kroppen.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag använde en gammal grävd brunn. Den är ca 2,5 m djup! Blev ca 3m3 betong.
Gör man vattenprov före eller efter man skickat ner kroppen?
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
O OskarJ skrev:
Så länge det inte är mer än 4 meter djupt är simkunnigheten hos giraffer inget problem.
Men om man vill ha 6 meter djupt så man kan ha ett ordentligt hopptorn.
 
Keiller Keiller skrev:
Min granne är högljudd. Hur djupt ska hålet vara om jag vill gräva ner honom och ska jag använda spade eller hyra en grävmaskin? Hur gjorde ni, passade ni på att göra andra markarbeten när ni ändå var igång? Bör jag ha stenkista?
Här i Finland gräver vi ner dom bakom bastun efter att dom råkat springa in i kniven. En del är envisa och springer in i kniven många gånger. Det måste vara så djupt att inga djur gräver upp dom. Ca 2m tror jag. Spade eller grävmaskin beror helt på hur mycket motion du behöver.

Om ni går ihop några stycken och gräver ner flera personer samtidigt så kan ni ju göra en helkväll av det med bastu,korv, Koskenkorva och 14 långburk. Kom ihåg att Karhu säljer lagom stora 1L burkar
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Men om man vill ha 6 meter djupt så man kan ha ett ordentligt hopptorn.
Ska man bygga ett ordentligt hopptorn behöver man 14 långburk (och kanske en kappsäck med guldpengar åt byråkraterna på bygglovskontoret)
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Gör man vattenprov före eller efter man skickat ner kroppen?
Grannen tömmer sin brunn över min gräsmatta.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Grannen tömmer sin brunn över min gräsmatta.
Djur som äter människa bajsar dom också så inget att oroa dig över, jag tömmer själv latrintunnan rakt över tomatodlingen och det blir kanonfina tomater och har aldrig blivit sjuk. Dock måste ni komma ihåg att dra ut plomberna. Annars så kan miljöförvaltningen ge er orimliga krav av sanera marken!
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.