418 049 läst · 12 866 svar
418k läst
12,9k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Har hen som sitter på hästen asbesthandskar? Och Heta arbetes-utbildning? Finns brandsläckningsutrustning tillgänglig inför den kommande läggningen av brännpapp på ditt tak? Och hur förklarar hantverkaren svärdet, är det godkänt av Arbetsmiljöverket för att kapa papp?N Niq skrev:
Om du räknas som byggherre kan du få det hett om öronen annars. Bokstavligt talat.
Använde hantverkare schampo för fett hår?it-snubben skrev:Hej,
Jag beställde hantverkare som kom i sin firma bil. Han gjorde fel och mäklaren sa jag skulle använda rätthjälp. Han sa att det kostar inget om felet fixas inom en timme. Men hantverkare har ju gjort fel, ska jag inte beställa felhjälp? Om han fixar rätt på fel så måste det ju bli fel igen? Jag förstår inte.
Han ska bara lägga takbottnen i trä och då måste han ju ha något för att göra brädor av alla träd jag importerat från Fangor och Lothlorien därav svärdet. Hästen har han till att flytta stockarna med. Han har ju skydd mot eggverktyg. Ytbeläggning kommer det sedan några dvärgar och gör av mithril. Så det behövs nog ingen heta arbeten utbildning.SågspånPappspikEternit skrev:Har hen som sitter på hästen asbesthandskar? Och Heta arbetes-utbildning? Finns brandsläckningsutrustning tillgänglig inför den kommande läggningen av brännpapp på ditt tak? Och hur förklarar hantverkaren svärdet, är det godkänt av Arbetsmiljöverket för att kapa papp?
Om du räknas som byggherre kan du få det hett om öronen annars. Bokstavligt talat.
Jag har dessutom anlitat en mycket bra övervakare som ser allt utom hobbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, tänkte bygga ett eget kärnkraftverk i källaren, ska självklart anlita elektriker så betackar mig kommentarer om behörighet mm. Jag undrar bara vilka grejer jag ska köpa hem och vad jag kan förbereda själv.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 896 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 896 inlägg
Kan kräva att du har ett pannrum med flamskyddade väggar och godkänd brandsäker dörr.S Skandiamannen skrev:
Trams! Så var det med gamla stora reaktorer men de ny små moderna SMR-reaktorerna kan man ställa in i vilken skrubb som helst, under trappen, i ett ledigt hörn av kattvinden eller kanske bakom soffan! Nemas problemas helt enkelt!Claes Sörmland skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Jag köpte mitt anrikade uran på Darknet. Man behöver ju inte så mycket och det är bättre priser där än i Ryssland. Folk säger att man kan prismatcha mot Iran, men då måste man ha handlat i en fysisk butik och jag har rätt långt till S:t Petersburg.S Skandiamannen skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Det är väl mest kinaskit som säljs där? Lite som att beställa via YouWish. Hälften av stavarna saknar isotoper, eller också är det plutonium man får.tommib skrev: