1 141 420 läst · 11 064 svar
1141k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Vi som inte gjorde arbetet själva på 90-talet köpte både Lutade samt Syrabetsade sängbord och allmoge-bokhyllor som tjejerna ofta inredde tillsammans med torkade blommor och keramik🙄…i min första lya (var 16år) var det svarta bokhyllor, hörnsoffa, stora högtalare, delfinplansh samt kromsäng!😀
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 360 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 360 inlägg
En väldigt kär vän har ett litet hus på en tomt i Stockholms skärgård, byggd nån gång på 1970-talet. Jag besöker där ett par gånger om året och får alltid lýckan att övernatta i detta pörte med gulnad panel runt om. Jag skulle inte vilja ha det i mitt eget hus men det passar fantastiskt bra hos dem. Allt är inte snyggt på alla platser, men det mesta är snygg nånstans.Jonas Persson skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Hjälpte precis en vän med att titta på ett hus de funderar på att köpa. Byggt på 2000-talet och 2022 fick det ett hypermodernt kök utan en pryl över bänkskivorna, inga överskåp eller fläkt. Kalt och skitfult enligt mig. Säljarna har köpt ett mycket gammalt hus och blåst ut det helt, stackars hus om det också ska få ett sådant kök.
Vissa saker passar bara i en viss typ av hus...
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Jo men det har mer eller mindre runnit ut i sanden. Bankerna kunde inte komma överens bla om vad som ska ersätta autogirotC cpalm skrev:
Instämmer helt. Många moderna kök med sitt kala & kalla utseende, samt rostfritt över högt & lågt påminner mest om en obduktionssal.Jonas Persson skrev:Hjälpte precis en vän med att titta på ett hus de funderar på att köpa. Byggt på 2000-talet och 2022 fick det ett hypermodernt kök utan en pryl över bänkskivorna, inga överskåp eller fläkt. Kalt och skitfult enligt mig. Säljarna har köpt ett mycket gammalt hus och blåst ut det helt, stackars hus om det också ska få ett sådant kök.
Jo, allt kanske inte går enligt plan. Men ett antal tjänster har ju (tyvärr) migrerats till bankernas egna undermåliga alternativ. När du skriver att de inte kunde komma överens, menar du att de formellt gett upp och kastat in handduken beträffande återstående tjänster och att Bankgirot kommer att finnas kvar?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Snarare informellt kastat in handduken men vi får väl se vart vi landar de nya CAMT filerna eller CUNT som jag kallar dem är rätt jobbiga så har inget emot att köra flatfilerna ett tag tillC cpalm skrev:Jo, allt kanske inte går enligt plan. Men ett antal tjänster har ju (tyvärr) migrerats till bankernas egna undermåliga alternativ. När du skriver att de inte kunde komma överens, menar du att de formellt gett upp och kastat in handduken beträffande återstående tjänster och att Bankgirot kommer att finnas kvar?
Nej, för det flesta har nog detta skapat mer problem än vad det löst. Själv är jag mest irriterad på att det inte längre finns något "öppet" M2M-gränssnitt för filöverföring och man istället förväntas klicka runt i bankens webb-gränssnitt för att ladda upp filer. Och att de dubblat priset 😡AndersMalmgren skrev:
Ja, jag har faktiskt använt Pageros BG Link-klient. Men var inte jättesugen på att byta till deras molntjänst. Men den kanske är bra? Vad kostar den?AndersMalmgren skrev: