3 390 734 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
En semesterdag som spenderats i garaget...
Byte av verkygstavla var inplanerat men det är långt från klart så det ser ut som ett bombnedslag i garaget.
En hylla är dock klar till diverse kemikalier m.m. samt en hållare för vattenpistolen.
Byte av verkygstavla var inplanerat men det är långt från klart så det ser ut som ett bombnedslag i garaget.
En hylla är dock klar till diverse kemikalier m.m. samt en hållare för vattenpistolen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kanske inte varje gång. Men tillräckligt ofta för att jag aldrig tar med mig dyckertpicka på montage. Använder bara sådan på obehandlade grejer i snickeriet där det är enkelt att laga grejer.Hailuke skrev:
Fältmässigt traditionalist. Hammare, purr och dyckert. Mycket säkrare.
Mvh Findus
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Två rullplattformar som man kan lägga allt möjligt bös på!
Har mycket skit i garaget samlat i lådor, plastbackar osv. Nu kan man ställa dem på en plattform med låsbara hjul och flytta på ”traven” enkelt, istället för att det ska kännas som att man möblerar om varje gång man vill komma åt något som är längre bort än en armlängds avstånd.
Mått ca 600x450
Hjul från Bauhaus eller Hornbach
Skruv och brickor från Biltema
Monterat à la Cajsa Warg - Man tager vad man haver, och inte särskilt noggrant eller stabilt heller.
Finsnickrare - blunda! För nu kommer bilder på eländet! 😅
Har mycket skit i garaget samlat i lådor, plastbackar osv. Nu kan man ställa dem på en plattform med låsbara hjul och flytta på ”traven” enkelt, istället för att det ska kännas som att man möblerar om varje gång man vill komma åt något som är längre bort än en armlängds avstånd.
Mått ca 600x450
Hjul från Bauhaus eller Hornbach
Skruv och brickor från Biltema
Monterat à la Cajsa Warg - Man tager vad man haver, och inte särskilt noggrant eller stabilt heller.
Finsnickrare - blunda! För nu kommer bilder på eländet! 😅
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Inventerat slipbehovet inför helgens hajk.
Tror jag skippar högen av udda knivar, så det blir 30 scoutknivar, 11 köksknivar, 2 spänt knivar samt 7 yxor eftersom jag lovat att demonstrera hur man skaftar en yxa. Slänger nog med mina egna täljknivar, allmänknivar och täljyxa i högen när jag ändå håller på och Tormeken är framme. Blir att göra 5-7 eggskydd för yxor och späntknivar också.
Nu måste jag bestämma hur jag ska slipa yxorna, tror alla utom en blir halvtrubbig egg som inte går genom en stövel om man missar men likväl funkar bra för klyvning.
Tror jag skippar högen av udda knivar, så det blir 30 scoutknivar, 11 köksknivar, 2 spänt knivar samt 7 yxor eftersom jag lovat att demonstrera hur man skaftar en yxa. Slänger nog med mina egna täljknivar, allmänknivar och täljyxa i högen när jag ändå håller på och Tormeken är framme. Blir att göra 5-7 eggskydd för yxor och späntknivar också.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu måste jag bestämma hur jag ska slipa yxorna, tror alla utom en blir halvtrubbig egg som inte går genom en stövel om man missar men likväl funkar bra för klyvning.