V Vegis skrev:
Dett verkar precis som det felet som jag (och några andra här på forumet) haft. Spänningen är för låg i batteriet så det tar inte laddning. Om du kollar lite längre upp tråden så kan du se hur det kan lösas.
Skummade igenom några inlägg tidigare, missade nog dessa... Verkar rimligt, alternativ att mitt batteri helt gett upp.
N Nicklas Lindahl skrev:
Är batteriet några år?

Hade problem med min klippare när jag vinterförvarade den innomhus då laddade batteriet ut så pass att laddstationen inte orkar med samtidigt som den antagligen strömsätter slingan i gräsmatran.

Jag köpte en separat batteriladdare som jag laddade batteriet med och efter det har den fungerat som den ska i två år nu.

Min laddstation blinkade mellan grönt och rött samt att klipparens dusplay lös upp och släcktes ner innsn den botade upp.
Batteriet är knappt ett år gammalt. Min laddstation är endast grön, blir aldrig röd.

Kontaktade supporten och de bad mig ta ur batteriet, hålla inne knappen på batteriet och se om någon av laddningsdioderna lyser. Inget lös när jag testade.

Supporten skickar ett nytt batteri till mig, får se om det löser problemet.
 
  • Gilla
Vegis och 1 till
  • Laddar…
C ChristofferLB skrev:
Skummade igenom några inlägg tidigare, missade nog dessa... Verkar rimligt, alternativ att mitt batteri helt gett upp.

Batteriet är knappt ett år gammalt. Min laddstation är endast grön, blir aldrig röd.

Kontaktade supporten och de bad mig ta ur batteriet, hålla inne knappen på batteriet och se om någon av laddningsdioderna lyser. Inget lös när jag testade.

Supporten skickar ett nytt batteri till mig, får se om det löser problemet.
Hur har det gått för dig, funkar klipparen med nya batteriet?

Själv köpte jag ett nytt batteri mitt gamla verka sjunga på sista versen, stoppade i det nya och nu har klipparen rulla på hur fint som helst i ett par dar utan problem. :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K Kalle_Banan skrev:
Hur har det gått för dig, funkar klipparen med nya batteriet?

Själv köpte jag ett nytt batteri mitt gamla verka sjunga på sista versen, stoppade i det nya och nu har klipparen rulla på hur fint som helst i ett par dar utan problem. :)
Skönt att din fungerar!

Fick ett nytt batteri förra veckan. Klipparen hoppade igång direkt och startade enligt schema tre gånger (tre olika dagar). Den fiärde dagen startade den inte enligt schema, den bara står i sin laddstation. Batteriet är enligt appen fullt. Det var inget regn eller annat som kunde påverka att den inte startade.

Jag ska testa att ställa in schema direkt på klipparen. Om det inte fungerar får jag kontakt supporten igen...
 
Bytte lilla batteriet 2021 tror jag, i helgen så togs våran kod inte emot och idag provade jag med 1234 som gick bra.
Kan det vara batteriet som höll så kort tid?
Nu minns jag inte om jag köpte batteriet på Dollarstore eller om jag köpte ett märkes batteri.
Men längre borde det väl hålla?

Edit:
Rättar mig själv, det var Maj 2022 så knappt ett år
 
nino nino skrev:
Bytte lilla batteriet 2021 tror jag, i helgen så togs våran kod inte emot och idag provade jag med 1234 som gick bra.
Kan det vara batteriet som höll så kort tid?
Nu minns jag inte om jag köpte batteriet på Dollarstore eller om jag köpte ett märkes batteri.
Men längre borde det väl hålla?

Edit:
Rättar mig själv, det var Maj 2022 så knappt ett år
Samma för mig med bytte i år igen, har för mig jag byte förra året men kan ha fel och att det var för 2 år sedan.

Men jag körde på maxell eller varta batterier
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
N Nicklas Lindahl skrev:
Samma för mig med bytte i år igen, har för mig jag byte förra året men kan ha fel och att det var för 2 år sedan.

Men jag körde på maxell eller varta batterier
Ok får väl byta igen då ☹️
Tur man har den här tråden och kolla i så vet man när man gjort saker 😄
 
  • Gilla
Nicklas Lindahl
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ok får väl byta igen då ☹️
Tur man har den här tråden och kolla i så vet man när man gjort saker 😄
Har man gjort det en gång så blir det lättare nästa gång =)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Till er som öppnat, satt kåpan hårt. Har lossat skruvar enligt bilden det blir 12+4? Det sitter som berget, rätt att bryta sönder något..
 
N Niklasssssssss skrev:
Till er som öppnat, satt kåpan hårt. Har lossat skruvar enligt bilden det blir 12+4? Det sitter som berget, rätt att bryta sönder något..
Hittade dom, under plastbiten där siffrorna för höjdjustering. Såg det i beskrivningen men tolkade som att det var till en annan modell än min...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hej,
Verkar som min trafon till laddstationen lagt av. Lampan lyser inte på laddstationen och den verkar inte mata fram tillräcklig med ström efter trafon. Nån som vet var man kan få tag på en ny eller tom sitter på en fungerande som man vill sälja?
 
Finns nån länk som jag la upp för ca 1-1.5år sen så bläddra bakåt
 
  • Gilla
Chris8
  • Laddar…
Har problem med att öppna min trogna M800 som behöver nytt minnesbatteri (vem behöver inte det ?).
Har lossat de 4 skruvarna på undersidan, öppnat locket, lossat de fyra skruvarna runt vertikaljustering och de 12 runt kåpan. Men kan inte lyfta kåpan, känns som om den sitter fast någonstans framtill och jag vågar inte ta i hårt, i synnerhet eftersom instruktionen pratar om 20 skruvar. Vad har jag glömt? Bild av en öppnad M800 utrustning med markerade skruvpositioner i rött och gult samt oskruvade delar i lila.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De sex skruvarna på varje sida (röda cirklar) är borta, likaså de gula. Skruvarna runt displayen är inte bort (lila), känns inte som om jag behöver det. Något mer?
 
Har för mig att det sitter skruvar under reglaget för klipphöjd oxå. Dvs du behöver lyfte bort den. Kan ha fel dock....
 
Typ så
 
  • Demontering av en robotgräsklippare med verktyg och avlägsnande av skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johnnieblom
  • Laddar…
C Chris8 skrev:
Typ så
Tänk bara på att det är lite mekande innan reglaget blir rätt, tror inte jag uppmärksamade sista bilden när jag gjorde det så det blev fel vid ihopsättningen.

Jag drog lös och upp hela reglaget därför jag fick problem sedan.


Här är anvisningarna från Grouw supporten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.