712 263 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Ja det tror jag är det enda större bilforumet kvar med en större del som aktivt postar, som inte är inriktat på ett visst märke. Facebook m.fl. har gått hårt åt diverse communitys och en fb grupp är inte samma sak.
Berlingo/Expert nya Ford ??
Ni som är äldre vet, man åker och känner plötsligt lukten av bränd olja "Aha, det ligger en Ford längre fram"
Bara denna vecka har jag åkt bakom 3 olika Citroen/Peugeot Berlingo/Expert av nyare modell som blårykt likt en gammal Ford.
Ni som är äldre vet, man åker och känner plötsligt lukten av bränd olja "Aha, det ligger en Ford längre fram"
Bara denna vecka har jag åkt bakom 3 olika Citroen/Peugeot Berlingo/Expert av nyare modell som blårykt likt en gammal Ford.
Menar du berlingo/partner eller jumpy/expert?Isakare skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 356 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 356 inlägg
Ford hade problem med ventiltätningen på motorerna, det var bensin bilar
Nu skulle jag tro att det är diesel bilar och mest troligt fiatmaskiner ,Stellantis blandar väl maskiner i de olika varumärkena för att breddautbudet
PSA gjorde väl de bästa diesel motorerna som även licensades av exempelvis Volvo
Nu skulle jag tro att det är diesel bilar och mest troligt fiatmaskiner ,Stellantis blandar väl maskiner i de olika varumärkena för att breddautbudet
PSA gjorde väl de bästa diesel motorerna som även licensades av exempelvis Volvo
Vet inte om det sänts riks, men på lokalnyheterna här i Stockholm berättade de att var 4e lastbil i stan åker runt med bergmassor från tunnelbanebygget.
Pga miljöregler få de inte förvaras här, utan körs med lastbil till Värmland för att miljöbehandlas !!!
Har ni hört nått så jäkla korkat förut ??
Hur farligt är ett lass sprängsten i jämförelse med mängden diesel en lastbil tar Stockholm-Värmland t o r ??
Pga miljöregler få de inte förvaras här, utan körs med lastbil till Värmland för att miljöbehandlas !!!
Hur farligt är ett lass sprängsten i jämförelse med mängden diesel en lastbil tar Stockholm-Värmland t o r ??
Redigerat:
Jag såg SL’s egna film och där skeppar de sprängmassor med pråm från Nybroviken till Norra Djurgårdsstaden.Isakare skrev:Vet inte om det sänts riks, men på lokalnyheterna här i Stockholm berättade de att var 4e lastbil i stan åker runt med bergmassor från tunnelbanebygget.